07 december 2011

Månmoln

 Månen är på gång igen! Fast igår var det väldigt mycket moln som skyade. Snabba som vinden for de förbi månen som ibland lyste upp molnen (jaja, det är ju solen som lyser på månen om man ska vara petig. ;) Svårt att fota de här tjusiga månmolnen är det.

Nedan här så är faktiskt kameran rätt stilla med lång slutartid (2 sek) vilket kan ses på stjärnan under månen. (Stjärnan som syns är Jupiter)
Att själva månen är suddig beror på att det är molnen som far förbi...
Korpen flyger...nä, det är ingen korp, det är en kråka! Det finns ju korpar i skogen här utanför, men de är rackarns svåra att se...

Idag har det snöat och regnat. Slaskigt värre! Som tur är stannade inte mycket av eländet kvar på marken. 

Cyklade jag idag? Javisst! 

5 kommentarer:

Gunnar sa...

Magiska bilder på månen. Och faktiskt är ju kråkan riktigt vacker fångad så här tycker jag

AnnaKK sa...

Jag traskade runt i Älmhult lite grann igen idag, och det kom en och annan cyklist farande så modden sprutade kring däcken. Inga dubbar hade de, vad jag kunde se (och inga hjälmar heller...), men det gick bra ändå. Som tur var! Hade varit så lagom kul att få hjälpa nån med lårbenshalsbrott eller hjärnskakning att fixa fram en ambulans... <:-)

Idag har jag sett en fågel som jag aldrig sett förr - inte som jag vet om iallafall. Ja, jag visste knappt att det fanns en fågel som heter så!? Fick leta en hel del i fågelboken innan jag hittade den. :-) Dyker upp på bloggen så fort jag har fixat till ett av fotona jag hann ta på den innan den pös vidare.

soffie sa...

blir alltså sista fulla månen för iår då, får se om jag ej kan sova då den är helfull jag brukar känna av det , kramen

Mimmi sa...

Det blev ju spännande bilder på månen tycker jag :)
Jag hann bara blinka till igår kväll så var den borta :)
kramizz :)

söderhalka sa...

Hugin och Munin finns i min skog och de dyker ofta upp med sina kraxanden när jag strosar runt bland gran och mossa.
Ibland riktigt ruggigt...

Månen är riktigt trollsk,
när rymdfärder släpps dit för vanligt folk ska jag nog boka en biljett...ska du med?