11 november 2009

Bakverk


Nu ska jag väl inte frysa häcken..nej händerna menar jag, av mig mer! Jag ska prova dessa värmare när jag är ute och fotar eller gör nåt annat där man måste stå still ett tag. Sex timmar ska de hålla...och så länge är jag nog inte ute mitt i vintern :-D Jag har inte provat dem än, men ska rapportera om hur de var. 5okr på Teknikmagasinet...

Molasses Cake hette de här...goda blev de! Som små skorpor ungefär...de kanske skulle ha flutit ut mer, men jag hade i lite mer mjöl i degen än vad det stod, bara för att få den lätthanterligare!

Och så har jag bakat till fåglarna! Jag blev inspirerad av MIMMI som har egna fågelbollar upphängda i sin lilla trädgård. Smält talg, havregryn och nötter blandades (det luktade...gris...) :P Men dom ska ju inte ätas av mig, hoppas att fåglarna gillar dom. Det märks snart. Har provhängt en på balkongen :-D

Tack för åsikter om laptops...efter moget övervägande (hrmf...) har jag bestämt mig för att bli kvar i garderoben och köpa en ny kontorsstol med armstöd... :-)

5 kommentarer:

mimmi sa...

Aha ...du hittade sådana vantar .. då får jag gå och köpa mig sådana också .. var det engångs vantar eller?. M det såg gott ut med de små kakor .. ja till och med fågelmaten såg ju god ut .. men jag vet ..det luktar apa så smaken är nog inte gjort för oss utan för de små bevingade varelser :D
kram

AnnaKK sa...

Hoppas fågelkakorna ska behaga dina bevingade vänner! :-) Så snygga som de är så kan ju ingen heller anklaga dej för att du matar fåglarna i smyg - du har ju helt enkelt bara råkat glömma ditt eget fikabröd utomhus... :-D

Småkakorna ser mumsiga ut - men jag vet inte om jag vågar äta dem!? Allt mörkbrunt (som inte uppenbart är cholkad!) på kakfatet är jag alltid lite misstänksam emot, för det innehåller ofta nötter (har jag lärt mej genom X antal misstag). Är allergisk mot nötter, alltså... <:-) Dock inte så jag blir jättesjuk eller så om jag får i mej såna, men det känns...

På tal om sjuk - så är jag inte det längre! Dvs inte sjukare än vanligt. ;-)

Ha en fin kväll! :-)

Ulla sa...

Här var det mumsigt för både människor och djur

soffie sa...

å hoppas de värmer nu då när du är ute:O)
mmm till både dej å fåglarna,
kramelikram

AnnaKK sa...

Hej!

Nu (tror jag...) att jag snart har samlat på mej tillräckligt med energi för att ta mej an dagens lilla arbetspass. Det är nog max en timme långt, så det bör gå bra. :-)

Fint ang kakorna! Att både fåglarna och jag gillar dem - respektive sort alltså! :-D

Hur du ska locka ekorrar vet jag dessvärre inte. Men rätt vad det är kanske det bara sitter en där och mumsar!? Det var så det gick till här. :-)