18 november 2009

Dårpippis?


Balkongbesök bland kärleksörten. Liten blåmes undrar om det ska stå någon och smyga med en övervakningskamera idag igen...hmm...kanske vågar man sig fram och norpa en liten smula? De är så vaksamma, tar en bit, tittar sig omkring en gång i sekunden. Men det är nog så man måste göra för att överleva som liten fågel i en värld av hökar. Nu är inte jag någon hök, men det kan ju inte blåmesen veta...

Talgoxen väntar snällt på sin tur...INTE! De fajtas rätt bra ibland för att vara mesar.



För övrigt har jag hittat en ny datastol idag...på Solareturen! Den kan jag nu sitta och gunga lite i fram och tillbaka...och så har den armstöd så jag kanske inte får så ont i högra armen/axeln. Jag skulle inte kunna sitta här hela dagen precis.

På Facebook finns en sån bra sida där man kan byta/söka/ge bort saker. I morgon ska jag byta min gamla dammsugare mot en stunds massage! Jippi! :D

Solen lyser med sin frånvaro här i Karlstad idag också. Den tittade fram en liten stund i morse, gäspade stort och gick och la sig igen på sitt ulliga moln och somnade om. Men till helgen ska den vara vaken om man får tro väderrapporterna!

7 kommentarer:

mimmi sa...

Hej :)
En liten stund ? solen var ju här i nästan en timme ju ;) jag sprang ut och fotade för brinnande livet :D
Vilka underbara bilder su har fått på de små liven :)
här har det varit väldigt dåligt med fåglar de sista dagarna
Det var en väldig intressant artikel :) tack för länken :)
kram

mammakero sa...

Härliga pippisar du fångat på bild! Massagestol medan man bloggar - lyxigt!

soffie sa...

Å sånna sötnosar du haft på besök idag,
Kommer inte Krajorna(Nellies ord på Kajor) på besök?
Jag hänger ut talgbollar vid mitt köksfönster å de är genast där å försöker äta men nu har jag bundit fast bollen på nåt vis å då fixar de det ej;O)
Usch för detta gråa väder men idag var det iallafall en blå himmel en stund,
Må så gott

Ulla sa...

Din lyckans ost...Du har haft tur idag som fått se solen. Här i Göteborg har vi haft värsta ovädret.

Utan balkong sa...

Vilken tur Bellevues fåglar har som får frossa i massor av pippigodis på din balkong!
Snart har du nog både domherrar
och en och annan hackspett som förser sig när ryktet har spridit sig att det finns gott att äta på balkongen på andra våning till vänster om björken!

AnnaKK sa...

Du har ju alldeles tjock med småfåglar på balkongen - skoj!!! :-) Och lilla blåmesen är så söt!!!

Jag har fjäskat lite för småfåglarna i trädgården genom att inhandla ännu en fröautomat idag. Men det finns förstås en slug baktanke med den... Har plaecerat den ganska nära verandan - så nu hoppas jag att fåglarna ska hitta den så jag sedan kan sitta bekvämt (och under tak!) och fota dem på bara ett par meters håll. :-)

Hoppas bara inte att den blåser bort, för HU som det tar i nu. Stormen i södra Skåne är på väg hitåt... :-/

AnnaKK sa...

Hejsan!

Ovädret har dragit förbi, men regnet blev tyvärr kvar.

Fåglarna är hungriga, och har bekantat sej lite grann med den nya fröautomaten. :-)