08 november 2009

Kvällsbilder på stan


I kväll var jag nere på stan med min bloggkompis MIMMI (vad roligt det är att kunna gå ut och fota med någon likasinnad). Det är fint ljus och en del belysning på träd och annat som det är kul att försöka fånga. Jag hade med mig Nikonen och Lilla Blå för att jämföra lite. Nikonen tar klarare bilder, men Lilla Blå kommer inte så långt efter. Bilden ovan är från Nikon.

Ibland kanske folk undrar :D

Panasonic har fångat Selma Lagerlöf

Här var vi! Museigatan alltså...

Klarälven högst upp och underst t.v. är det en port mot museet.

Karlstads broar är vackrast när det skymmer :D Lite grönt ljus underifrån piggar alltid upp...

7 kommentarer:

soffie sa...

wow va bra bilder,
vi hamnade på Mariebergsskogen idag på fm å gick rundan lite kluriga frågor jag fick 8rätt ändå:O)

må gott

mimmi sa...

Jag är väldigt förvånad över de kanon fina bilder du har fått här med din nikon och även med den lilla blå .. jag är mäkte imponerat får jag säga :)
kanon fina bilder som man verkligen kan titta på mer än en gång här :)
tack för en underbar kväll :)
kram

NatureFootstep sa...

det är flera jättefina bilder här.Jag kom hit från Mimmis. :)
Bäst gilalr jag det gula trädet och den sista bilden med grönt. :)

Ulla sa...

Jag var inne på Mimmis sida och tittade på era kvällsbilder och de var lika fantastiska precis som dina. Vad kul att vara två när man fotar

mammakero sa...

Verkligen vackra bilder av ljus i mörkret! Jag måste fråga om ljusinstallationerna byter färg oxå? För det "silvervita" ljuset på björken nästan högst upp, ser ut att vara guldfärgat ljus på samma björk i ditt näst sista inlägg...

Pialotta sa...

Kanonbilder Yvonne..
Måste fråga dig hur har du din Nikon inställd .. tycker mina bilder blir inte alls så bra nu med den kameran.. har ju samma som du, men använder mest min lille canon nu.
Auto graffing.. och allt där. Du kan ju skriva dina inställningar i ett mail om du vill:-)
Ha de..
pialottan@gmail.com

Peters bildmagi sa...

Oj, vilka fina kvällsbilder. Verkligen fina.