17 november 2009

Mörk promenix


Igår kväll tyckte MIMMI att vi skulle gå ut på en kvällspromenad, var och en på sitt håll. Hon är väldigt förtjust i kvällsbilder! Så jag gick ut en sväng här på Bellevue och det var skönt i luften och framför allt:

Det gjorde det tydligen hos Mimmi...men hon bor ju nån mil österut från mig. Jag gick bort mot järnvägsspåret och...

...där låg ett par relativt nya skal! Tre stycken i samma stadium ungefär..hmmm...men inte en människa (eller apa) i sikte nånstans. Tänk om jag skulle lyckas komma dit samtidigt nån gång som bananätaren, då lovar jag att fota lite diskret...:D

Sen gick jag vidare upp i skogen, och där var det ett mystiskt sken mellan granarna! Det var svårt att fånga det på bild, men det var jättefint när det silade mellan träden. Det är en stor byggplats däruppe som de tydligen tycker att den måste upplysas dygnet om...undrar hur mycket el en sån lampa drar?

Sen gick jag sakta hemåt och precis när jag skulle gå in, DÅ började det regna...det kom österifrån räknade jag ut ;) Stackars Mimmi blev inregnad under ett tak! Så kan det gå..

2 kommentarer:

AnnaKK sa...

Ja, man ska ha flyt med regnskurarna - eller hur!? :-D

Det finns en betongstation en bit härifrån och ibland glömmer de att släcka sin enorma strålkastare... Kommer man då på vägen och bara ser ljuset från den (och dessutom inte är van vid att det ska lysa på det viset "mitt i natten") så undrar man verkligen vad det är fråga om. Om nåt UFO har landat i grustaget, eller...?

Såg att julgirlangerna blivit upphängda i "byn" nu - vänta bara till de tänds! Då ska jag också kvällsfota!!! :-)

mimmi sa...

Ha ha .. ja det var väldigt synd om mig ;) men om jag hade haft något vett i huvudet ..så hade jag ju gått hem ..men inte jag ...nä . jag SKULLE ha kvällskort ju :D
Det var ju kanon fina bilder du fick på din promenad :) Ja tänk om du kunde få den/det på bild som lämnar de bananskal där:)
kram