12 november 2009

Virkverk


Jag blev så nyfiken på om jag kunde virka såna här saker...och det kunde jag! En dammsugare och en negerboll! Dammsugaren hittade jag ett "recept" på men bollen fick jag för mig att jag skulle prova att göra själv. Och det gick ju bra. Jag sydde på lite pärlor som kokos också. Jag hade ju inget virkgarn hemma (har skänkt bort allt för länge sen, för jag skulle ju aaaaldrig virka mer..) så det var bara att gå till secondhandaffären och kolla. Som tur var fanns det ju en del där, billiga små nystan var det också, i blandade färger. I morgon blir det att baka...nej, virka kanelbullar!! :D

4 kommentarer:

EVA / whiskyochchampagne sa...

Visst är det kul ?

Blev ju jättefint... Har tänkt virka lite fika jag med så att barnbarnen har nåt kul att leka med :)

***
KRAAAM EVA

mimmi sa...

Man kan ju nästan äta dom ...ser det ut som ;) men det är klart ..det kanske blir lite trådigt att äta :D
men fint var det :)

AnnaKK sa...

Sicka fina!!! :-) Ser redan fram emot bild på kanelbullen!!!

Amanda sa...

Härliga.
Jag är barnsligt förtjust handarbetade bakverk. Såna skulle man haft att leka kondis med som liten...