22 november 2009

Solskensprommis!


...hördes dinglidång...Men ska man åka med denna nu så får man ha hjul på, det enda som påminner om vinter är snöbären i bakgrunden!

Ja...en bäver på rymmen kanske?

Sicka långa ben jag har! Det var ju så soligt igår och jag var ute på en lång promenad.
Jag räddade lite smådjur från vägen, en snigel och en stor daggmask som låg mitt på cykelvägen. Nu vet jag ju inte om de ville bli räddade...de kanske inte alls ville vara i diket där jag la dom, utan de kanske var på väg åt ett helt annat håll och nu fick dom börja om vandringen..Men den här lilla larven hade så bra fart av sig själv så den fick krypa vidare, vart den nu skulle. Ska inte dom här gå i ide nu eller nåt?
"Bäst att kvicka på innan jag blir räddad av någon som inte förstår att jag kan klara mig själv"

Den här ankarlinan har nog inte använts på ett bra tag...

4 kommentarer:

mammakero sa...

Härliga bilder! Speciellt sista bilden! Så här i adventstider är mossa mycket använt i dekorationer utomhus...!

mimmi sa...

Så underbara bilder du har lagt upp :) och vilken hjälte du är :D men många gånger så vet inte djuren deras bästa utan blir arga på oss när vi vill hjälpa dom ... visst ..de får kanske gå över samma väg en gång till om vi har "räddat" dom och lagt dom på fel sida av vägen :)
riktiga mysiga och fina bilder här :)
kram

soffie sa...

wow va läcker bild på ankarringen,å tänk att de små krypen lever än å inte gått i dvala men de blev väl förvirrade igår då det vart så varmt,
Jättefina bilder,
kramis i rusket

AnnaKK sa...

Tack för att jag genom dessa foton fick följa med på din solskenspromenad! Precis vad jag behövde denna riktigt GRÅA måndagsförmiddag! :-D

(Ha-Ha! Du skulle se vilken bokstavskombination jag ska knappa in i samband med denna kommentar: likeleda! Vaddå LIKE LEDA??? Men visst, det skulle säkert bli lite roligare om man kunde göra det - åtmisntone lite grann!? <:-) Hm...)