24 november 2009

Sol...en stund


Mina pelargoner är glada över solstunden. Den orkar knappt över hustaken och trädtopparna och ändå är det en månad kvar tills det vänder...

Men att sitta inne och lösa korsord är inte så dumt det heller! Knepiga är dom...jag fick Mästarkryss i dagarna och försöker spara på den tills nästa kommer, varannan månad.

Jag hittade denna fina buske i en trädgård på cykelturen. Jag vet inte vad det är för sort, men den lyste verkligen upp med sina rosa/oranga bär. Någon som vet?

Och i min egen balkongträdgård blommar begoniorna fortfarande!

Jag fick tag på ett par nystan garn i secondhandaffären, fem nystan för 15 kronor! Inte så stora, men till mina småverk behövs inga 100-gramsnystan... :D

4 kommentarer:

Ulla sa...

Din lyckans ost som haft sol!
Det där med korsord är klurigt och det konstiga är att när man tycker att man kört fast och lägger bort det för att ta fram det dagen efter och då helt plötsligt kan man jättemycket igen. Det blev en rörig mening. Hoppas du förstod vad jag menade

mammakero sa...

Sol var det idag! Ganska kallt dock... Själv åkte jag och delade ut post på landet. Njöt av att se solen gjorde jag oxå!
Mästarkryss är inget för mej, jag håller mej till de lättare...

soffie sa...

mmm visst va det härligt i dag då solen tittade fram men den är inte uppe länge nu,
Va fina bilder du visar!
kramiz

AnnaKK sa...

Ja, solen visade sej lite grann här också kring middagstid igår. Tänk vad mycket gladare/piggare man faktiskt bli då - precis som dina pelargoner! :-D

Den där busken var verkligen fin! Har ingen sån, men skulle gissa på benved. Kanske...?

Ja, den där svininfluensan... Jag var rätt inne på att inte ta sprutan, men fick alltså "offra" mej för att dottern enkelt skulle få den.

Jag tror inte vaccinet är farligt, men om det verkligen ger ett fullgott skydd är jag däremot inte alls säker på. Maken och sonen har inte vaccinerat sej, så det blir ju ganska enkelt att jämföra sen om smittan skulle slå till här! <:-)

Dottern reagerade rejält på sprutan sen igårkväll, och känner sej sjuk idag... Själv känner jag bara en lätt ömhet i armen när jag lyfter den uppåt/utåt.

Hade förresten räknat med både långa köer och att vaccinet kanske skulle ta slut, men de hade fem sköterskor i tjänst som stack snabbare än vad folk hann anlända till väntrummet - man fick sitt nummer uppropat redan i trappan på väg upp till väntrummet! Ingen tid att hinna bli nervös på, alltså! ;-)

Vaccin hade de tydligen så de räknar med att klara idag också, men det är tveksamt om de som fått vaccinationstid i morgon kommer att få nåt då...

Ha en fin dag! :-)