05 april 2011

9 april!

Ja, inte i år då, förstås, jag kan ju inte se in i framtiden! Detta var förra årets 9 april! Blåsippan ute i Stadsträdgår´n stod, neg och sa att nu repar jag mod! Eller nåt.  
 I år tror jag inte den har kommit så här långt ens om fyra dagar...
 Randiga fina krokusar fanns det där också! Och de lär väl komma så småningom de med....bara det blir lite mer sol och värma!
 Det här är en...växt. Av något slag. 

Idag regnar det och på Ölmeslätten låg dimman tät. Jag hade sällskap av en myra i tågvagnen, hur den skulle komma av vet jag inte. Jag hade funderingar på att fånga in den i en liten näsduk och släppa av den i Väse, men då kanske den skulle bli förvirrad om den hade tänkt resa längre...och plötsligt hade den försvunnit mellan sätena. Det var nog lika bra det.  

6 kommentarer:

söderregn sa...

Visst är det härligt när det växer så det knakar i buskarna!
Den gröna knubbiga bladväxten tror jag är något ätbart....ser ut så!

Ha det gott i regnet om det regnar hos dig, snön är borta och det känns som en seger! Efter regn kommer solsken!

AnnaKK sa...

Jag hoppas att det snart kommer att sticka upp gröna blad på liknande vis på de ställen där jag satte mina (dina!?) solhattsplantor. :-) Just nu kan man ju befara att de har dött under vintern, men jag har för mej att de brukar vakna rätt sent...?

Skulle inte tro att min blåsippa blommar till helgen, för där syns bara fjolårsbladen ännu så länge. Fast bitvis går det ju undan med racerfart i trädgården nu, så man kanske inte ska vara helt missmodig ang det. Den som lever får se! :-)

mammakero sa...

Härligt vårliga bilder!
Det är så skönt att snön är borta! Allt känns lite bättre då!

soffie sa...

åå längtar tills det börjar knoppa sig överallt igen ,fniss trevligt resesällskap du hade:)

Unknown sa...

Kanonfina bilder som du plockat fram ur arkivet. Riktigt imponerande.
Förstår om du ser fram emot att de snart ska slå ut igen.
Ha en bra vecka! /SA

Mimmi sa...

Ha ha .. ja det var nog bäst att du lät myran själv välja när den ville gå av :)
Jag hade tänkt att åka ner till stadsträdgården för att kolla hur långt det var kommit med våren där ..men då började det att regna .. så jag stannade inne :)
Det gick bra för FBK ikväll :D