19 april 2011

På begäran!

 Vitsippor i en backe nära mig...inte så jättekul bild, men jag blev distraherad av humlan i det förra inlägget ;)  Förresten kom det en humla och hälsade på mig när jag väntade på tåget i morse, jag fick upp kameran och så satte den sig mitt på linsen! Jag knäppte av en bild, men det blev inget av den...bilden, alltså. Humlan flög glatt sin kos. Vad den ville mig får jag nog aldrig veta... 
Varför heter det att man inte ser en kotte, när man gör det?

Det har varit varmt här idag med. Fast jag har mest varit inomhus och skrivit och jobbat lite. Men när jag skulle åka hem så spratt det upp ett rådjur i en liten dunge precis vid tåghållplatsen. (Ja, det är bara en hållplats, stationen är nerlagd). Jag hann ju INTE få upp kameran, men det var en kul upplevelse! 

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Ha ha ha
tusen tack :D nu fick jag se dina vitsippor ;)
Men så kul detta med rådjuret .. jag kan tänka mig att du skvatt till lite när det kom fram :)
Jag håller med dig om detta med kotten.. man ser ju kottar överallt ;)
kram :D

Mimmi sa...

PS glömde att skriva om ekorren
Det är en hane .. så om den får ungar då skall jag absolut ta kort och skicka in till tidningen ;)

Unknown sa...

Hej Yvonne! Var ett tag sedan jag tittade in, men så blir det så här i denna tid då så mycket finns att ägna sig åt. Kameran och datorn kommer tillfälligt lite i skymundan. Alltid lika trevligt kolla på dina bilder.
Här handlar det mest om förberedelser inför, och sjösättning...
Glad påsk! /SA

Söderhäxa sa...

GLAD PÅSK!

Hur många ägg ska du knäcka?

Nu flyger jag till Blåkulla och har kul!