06 april 2011

Smältande is och annat

 Inte så värst bra bild, men den visar ett skrakpar vid den uppgående älven. I morgon tänker jag att isen är väck! 

 Jag klädde på mig ordentligt i morse, ville inte frysa. Men under dagen vände det och är vid skrivandes stund hela 14 grader ute. Det var lite varmt med tjock jacka på stan förut...
 Ingen upplyftande syn som mötte mig på morgonen här precis...
Tåget var 50 minuter försenat i morse också...det var ett annat tåg som havererat och som väntade på bärgning. Bläh. Få se om man får tillbaka nåt på restidsgarantin. 

Sen fick jag en flashback av systersaknad på stan. Någonstans inom mig har jag gömt de där känslorna tydligen. Måste packa in dom ännu bättre. Jag tycker inte om att bli påmind. Det gör för ont.  

6 kommentarer:

Södersnöfri sa...

Cooooola benvärmare, har du stickat dom själv?
50 minuter sen en tröst i bedrövelsen att det inte var hela dan! När kommer tåget, SJ som kör?

Snart kalasdags, kanske bättre att du tar ett arla morgontåg för att undvika försening?!
Hahahahaha!

mammakero sa...

Systersaknad går nog inte att kapsla in. Det går bara att genomlida är jag rädd. Klart det gör ont, för hon fattas ju dej...
Kramar skickar jag dej med de läckra benvärmarna!

Mimmi sa...

Det såg inte så¨bra ut i morse nej .men sen blev det ju nästan kanon väder .. ett tag :)
jag var nere i stadsträdgården idag ..men ingen blåsippa fanns .det var bara en massa löv.
Jag tror inte du skall gömma det så mycket .. kanske bättre att det får komma ut ordentligt.Imorgon skall det bli sol men ojoj som det skall blåsa.

Anonym sa...

Snygga benvärmare..ja va varmt&skönt det blev idag..det Gillas!

Kan inte tänka mig hur det känns att mista en syster..jobbigt=(

Stor kram Ninni

AnnaKK sa...

Säger som MammaKero ang systersaknad. Det är inte lätt, men ändå... Måste få finnas! <:-)

Vad då 14 grader??? Du som bor så långt norr ut (jämfört med mej! ;-D) borde ha isbjörnar på gatorna, typ. Sabla FUSK!!! :-( Här var det väl inte ens 10 grader igår, och idag är det 8. Som i ett sämre kylskåp, alltså... Suck! Men trevligt nog har SMHI återigen haft fel, för "stormen" de har utlyst märks då inte av!? Lite lätt blåst bara... Man får m a o glädja sej åt något även denna dag, tack vare dem! :-D

Förresten... Gissa om jag blir sugen på att ut och åka tåg!? Eller till sommaren igen, rättare sagt. Hoppas innerligt att det kommer att finnas Sommarkort i år också!! Fast DSB som kör Öresundstågen (som jag helst åker med) är visst i blåsväder ang ekonomin, så vi får väl se hur det blir med den saken... :-/

Anonym sa...

Känner med Dig.

Kram
Bosse