04 april 2011

Lite vårigt i alla fall...

 Nu är det vår...inte så jättevarmt (tycker frysiga jag..) men sol och blå himmel! 
 Alen blommar!
Storskrakarna flaxar omkring. Isen börjar släppa sitt krampaktiga grepp om älvens kanter. Snart är det öppet vatten. Men knipor, svanar och storskrakar verkar inte frysa i isvattnet. 

För övrigt läser jag Furioso av Carin Bartosch Edström, en ny SVENSK deckare! Jaja...för övrigt är den sådär. Lite för mycket musiktermer och lite för mycket relationsjox, men nu har en blivit mördad, så det kanske blir bättre! 

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Det var jätte varmt där det var lä :) och jag försökte hålla mig där ... härlig bild på de badande skrakar;)..eller hur de nu stavas :)

Södersol sa...

Alkorven ser smaklig ut! :-)

soffie sa...

härligt väder blev det ,men mibn bil blev inte godkänd så nu måste jag besikta om den :(
höga avgasvärden:(
får väl se om det är skroten som gäller nu!fina bilder,

AnnaKK sa...

Åh, ser blommande al ut så!? 8-) Har säkert hundra alar på tomten, och har aldrig sett det där... Fast de hålls nog mest uppe i trädtopparna - våra alar är fruktansvärt höga, ska du veta! Hm... <:-)

Storskrakar har vi dock inga, däremot var det flera knipor i grannens damm idag. Och här hemma simmar ju gräsandsparet förbi ute i ån då och då - och kommer emellanåt upp på gräsmattan för att kolla om det finns nån mat. :-)

Anonym sa...

Åhh jag tyckte det var underbart varmt&skönt i solen!

Ja att alen blommar det känner jag allt=(
Men tur det finns piller.

Kram Ninni

♥ Carina ♥ sa...

Burr, det ser kallt ut för fåglarna.
Jag skulle ALDRIG bada i det där vattnet :)
Kram