18 april 2011

Stor(s)trut!

Stor i truten? Jovars... 
 Hon ropade på sin partner..
 som genast lydde vinken och kom sättandes!
 Men det är inte bara trutar som är gapiga nu! Allehanda fåglar kvittrar och har sig. Här är det en rödhake. Hela skogen är full av såna tror jag! Ett riktigt rödhakeår...Men som sagt, Lilla Blå är ingen kanonzoomkamera...men den är liten och lätt! Och jag är lat...
 Här är strandskatorna som för närvarande tröttnat på stranden och ville jumpa isflak i stället...
 Och vad detta är för (knäpp)gök vill jag inte ens veta :D

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Inga isflak i ån här - och tyvärr inga strandskator heller. <:-) Däremot hittade jag svanar i grannens stora fiskdamm i fredagskväll, så nu har jag svanbilder så det räcker till åtminstone hela den här bloggveckan! ;-) Om jag orkar redigera så många vill säga... Hm! Men några ska det bli iallafall. Jag har faktiskt inte fotat svanar så ofta, och aldrig sångsvanar på så pass nära håll. (Nära är dock ett relativt begrepp, vill jag poängtera...!).

Ha en fin dag!! :-)

Anonym sa...

Finfina pippisar=)

Verkar bli underbart väder idag med..ha det
Kram Ninni

Mimmi sa...

Ja de är verkligen stor i truten ;)
Vi funderar på om vi skall åka ner till kroppkärrs sjön en stund idag .. all is var tydligen borta där och massvis med fåglar såg vi när man åkte förbi :)

jennifer sa...

här var det fullt av fåglar, alltid lika kul med dina pratbubblor ;)

Viktkamp sa...

Söta bilder =)

soffie sa...

ja jisses va de låter måssläktet,å de verkar inte va speciellt smarta för hittar de nån mat så skriker det så varenda mås kommer från ingenstans ,
fina bilder,
tjohej