25 april 2011

Blomsterchock!

...kan man kanske säga att det blir här. Jag och Mimmi träffades i Stadsträdgården idag, hon var nyfiken på vad som hade slagit ut sen hon var där sist!  
 Ringduvorna var i full gång med att...tja..inte ringa, men ho-hoa! 
 Och att det fanns små tomtar där visste jag inte! Den här vinkar glatt (?) till er allihopa!

Uppdatering: Ju mer jag tittar på denna glada (?) tomte, ju mer tycker jag att jag ser konstiga detaljer! Har han inte små otäcka tänder? Gröna hängselbyxor och näven knuten i byxfickan! Och vinkar han bara eller är det nån slags "fuck you"-gest på tomtiska? Hmmmmmmmmmmmmmmm....! 
 Mosippa i svartvitt! 
 Dessa små frön var så himla fina! Jag vet inte vad det är för sort...glömde läsa på trädskylten...
 Man skulle kunna göra en tavla av dom!
 Nu går det undan med blommeriet. Bilderna ovan är från min prommis igår med Lilla Blå, de undre är från idag. Och en sån skillnad! Hur det ser ut i morgon vet jag inte om jag vill veta... ;)
 Bilden ovan är tillägnad alla er som bor någonstans där det inte finns magnolior! Tyvärr är det ingen luktblogg...
 Jisses, vad det blommade! Vitsippor, scilla och svalört!
Så skönt att sitta och vila sig lite i solen. Det var det många som gjorde såg vi. 

9 kommentarer:

Mimmi sa...

Den första bilden .det ser ut som den sitter i ett hjärta ..men det var kanske meningen också :)
Ja jisses med blommor det var .. det var så himla fint
Och tomten som vinkar,, jag trodde att alla tomtar hade åkt hem .men detta var kanske en sommar tomte .. det kan visst finnas sådana också .. har jag hört och nu har jag tydligen fått sett det också :)
Nu måste jag iväg .. maken står här och trampar otålmodigt .. som vanligt ;)

Söderbrun sa...

Nu äntligen har det exploderat i grönska. Här finns magnolior och det doftar härligt sött.
Var i Varberg idag och är redan brun, där hade forsythian slagit ut i full blom och alla japanska körsbärsträd. En kanonfin dag!

mammakero sa...

Vilka helläckra frön! Har aldrig sett dess like förr!
Härligt med att få blomsterchock! Det går enormt fort nu, dessa varma dagar har verkligen fått fart på alla blommor och träd!

soffie sa...

wow vilka bra bilder,det är helt otroligt va snabbt allt sprack ut,
kram så hörs vi under veckan

Unknown sa...

Undert vackra bilder från början till slut. Men extra guldstjärnor till Mosippan i svartvitt och till den vinkande tomten.
/SA

Anonym sa...

Jo tomten har minsann små arga tänder..grinar lite ilsket.
Det är nog ingen snäll tomte utan en liten ilsken en..han kanske inte gillade att bli fotad=)

Underbara fina blombilder bjuder du på.

Ha en skön dag, kram kram Ninni

AnnaKK sa...

Gärna blomsterchock - ös på bara!!! :-D Däremot fruktar jag att det även blir en pollenchock ungefär när som helst nu... <:-) Hua... Men jag har medikamenter hemma iallafall...

Skulle gå en sväng kring grannens fiskdammar i morse också tänkte jag, men då kom det en billast med fiskare dit så det var bara till att smyga sej hem igen. <:-) Och sen blev det itne så många foton tagna förrän batteriet dog. Så det är nog ingen riktigt bra fotodag för min del idag!? Hm...

Victoria sa...

Vilka vackra bilder!

Peters bildmagi sa...

Vilken kavalkad av härliga vårblommor du visar.
SV: det är tidig morgonfukt på bilderna, men jag har använt sprayflaska vid andra tillfällen.
Det fungerar bra det också :-)