02 april 2011

Centrifugerad hjärna?

Ibland liksom fastnar jag i tiden. Jag får en känsla av att den har stannat. Men det finns ju ingen tid egentligen, så den kan ju inte stanna. Men känslan... 
 ...av att vara i ingenmansland är ganska behaglig. 
Att jäkta sig igenom livet är ingen bra idé.
För det mesta i livet är ju mest en illusion. En hägring. Eller en häger. Som härovan. 
 Men ban(an)verket har i alla fall förstått det här med skalen! Och varnar för den livsfarliga ledningen över bananerna. Eller menar de baaanan? Inget nytt skal idag var det dock. Bigfoot har nog inte vaknat ur sitt ide än...

Och dimhelvetet ligger som en tät...dimma över mig. Därav de dimmiga tankarna.  

4 kommentarer:

soffie sa...

blä för dimma men varmt är det(om man jämför mot igår då) hela 11 grader,så nåt håller visst på att hända med vädret hoppas hoppas på sol imorrn,

Södercement sa...

Idag cementvader, men körven va go och det är ingen illusion!

Tur att det är dimma som spökar och inte något vitt som faller ner ifrån skyn!

Du får dimma vidare över Bellevues marker och plåta några illusioner över nejderna!

Anonym sa...

Klart den livsfarliga ledningen är över bananen. Borde kanske vara bananerna.

Håller med om att livet är en illusion, eller kanske ett tomt blad som man fyller med en massa dumma saker. Som bananer, knän som inte läker, trevliga vänner, och allmänt tjafs.

Detta med dimman - den värsta dimman befinner sig tyvärr i skallarna hos vissa personer. Och det tråkiga är att den dimman försvinner aldrig.

Mimmi sa...

Ha ha .. då låter precis som jag kände mig igår :)