16 april 2011

När man får oväntat besök..

på balkongen bjuds det inte på Gevalia utan på påskliljenektar!  
 ...schhhh! Den sover... 
 Den snarkade lite!
 Men den vaknade snart och då blev det full fart!
 "Vink, vink"
 Schluuuuurp! Nektar är gott! Godare än Gevalia! 
Det bor en (eller två) blåmesar under takåsen i huset mitt emot. Den (de) far in och ut där som tättingar! Jag tror inte honan har lagt ägg än, utan de bygger nog klart ett bo därinne. Men iiiih! Vad spännande det ska bli att se när ungarna börjar komma ut sen! 

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Du har ju halva av naturen hos dig .. inte behöver du gå långt ;)
Strandskatorna skall visst vara precis innan man går in i Mariebergskogen ..nere vid vattnet.. så jag får se om vi ser några i morgon då det skall bli fint väder ..säger de på SMHI "host#
Det var jätte bra bilder och du fick en bra bild på en flygande humla :)

Anonym sa...

Humlor är såå söta dom gillar jag, snälla små varelser, annat är det med läskiga getingar som jag är hysteriskt livrädd för=)

Hmmm hörde du verkligen att den snarkade..haha.

Ha en skön söndag, kram kram
/Ninni

söderbo sa...

IIIIIIIIIIIIIIIIIII, en nyvaken humla!
Bananskal på banan mysteriet fortsätter....ah, det är din sambo som slänger skalen för han gick ju där några timmar tidigare!
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII, gåtan är löst!

AnnaKK sa...

Och vad kul det ska bli för oss bloggläsare att få följa händelseutvecklingarna därifrån! :-D

Trevligt att se en kvalsterfri (?) humla, måste jag säga! Här verkar ju alla ha ohyra på sej. :-( I och för sej har jag väl inte studerat alla jag har sett närmare, men de två jag har fotat hade iallafall båda två kvalster på sej - den ena värre än den andra. Tycker synd om dem...

Ha en fin fortsättning på kvällen! :-)