20 april 2011

Törs man visa en blåsippa till?

 Alla bloggar kanske är mättade på anemonerna? Fast alla bilder är ju inte lika...
 Jag var på Kummelön vid Karlstads östra utpost! Där är jorden särskilt bra för blåsippor och det är så härligt att få se dem växa i stora mattor! 
 Det är svårt att göra blommorna rättvisa på en stor bild. Något som är lustigt är att de håller sig innanför staketet! Inte en enda hade smitit ut för att de kanske tyckte att gräset var grönare brunare på andra sidan...
 En och annan vitsippa vågade sig fram också! Och solen sken och fåglarna kvittrade..mmm....
Dessa söta vantar var kvarglömda...men de var lika glada för det! Om det är någon som saknar dem och läser det här så finns de på ett staket vid Kummelön utanför Ölme! 

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ser gärna bilder på Blåsippor eftersom jag inte sett några själv=)

Ha det..kramen Ninni

soffie sa...

å blåsippor kan jag se hur många bilder som helst av ,va fin den översta bilden är ,Där vid Kummelön är det så vackert såg du några fåglar?
tjohooo kolla in friska karlstads hemsida nu,Registrera dej så drar vi iväg den 28 kan man börja leta:)

Peters bildmagi sa...

Jag är ju själv en sån som lägger ut massor av bilder på Blåsippor, men jag har inte tröttnat än.
Mer sippor ! :-)
Fina bilder.

AnnaKK sa...

Vilka underbara GLAD-vantar!! :-)

Och blåsippor är också underbara - jag tål hur många foton som helst på såna! Men det beror kanske delvis på att jag inte har mer än min egen lilla planta i trädgården att tillgå, och den blommar tråkigt nog sämre i år än nån sin förr... Tänk om den håller på att "gå ut"!? 8-X Hur ska jag isåfall klara mej utan någon blåsippa alls nästa vår??? Då bryter jag nog ihop om det bara är bloggsida upp och bloggsida ner med blåsippor hos alla nätvännerna! ;-)

Ha en jättefin skärtorsdag! :-)

Kramar!!!

Unknown sa...

Vårblommor, och framför allt blåsippan, kan man aldrig se för mycket av. Fina bilder som vanligt!
Glad påsk! /SA

♥ Carina ♥ sa...

Du är fantastisk med kameran :)
Glad Påsk vännen!

Anonym sa...

Så otroligt vackra sippor! Jag har hittat blåsippa i min trädgård. Och en del andra blommor. Inte bara krokus och påskliljor utan förgätmigej på gång, gullvivor på gång, några primulatsorter och diverse gröna kvistar. Välkommen hit på fika efter påskhelgen. När solen skiner. Bäst måndagar och torsdagar. Om det passar dig. Då har jag varken ridning eller knäterapi.

Jag kör dig givetvis hem igen.

PÅskkramar/Kaj

Mimmi sa...

Den första bilden... den var otrolig fin :D
Och jag kan se på hur många blåsippor som helst .. de är ju vår:D
Mysiga vantar:)

Maria Thorbjörnsson sa...

Du får visa hur många sippor du vill..kan inte bli för många av vårens budbärare..Glad Påsk..Maria

Mimmi sa...

Ingen uppdatering? nu måste det ju bli lite skärpning här ;)
Bloggen svälter ju snart :D
kram :D

Söderblåsippslös sa...

Inga blåsippor här än så dina blåsippsfoton är först av denna sort!
Blåsippan ute ibackarna står niger och säger att nu är det vantlösa tider!

Kanske tillhör vantarna något troll?

mammakero sa...

Underbara vitsippsbilder! Tänk vad dessa blommor glädjer mej varje år de dyker upp!
Att ligga på magen med en kamera framför ansiktet i en vitsippsbacke, är renaste lyckan för mej!