23 april 2011

Glittervatten

Jag och min Sony är inte helt överens ibland. Men rätt som det är så överraskar den mig! Här har jag lagt på lite mer nyans bara, så bilden skiftar i grönt. 

Igår kväll i en vik nära mig. Grundviken närmare bestämt.

Det är skimmer i molnen och glitter i sjön,
det är ljus över stränder och näs
och omkring står den härliga skogen grön
 bakom ängarnas gungande gräs...
Gustaf Fröding, Strövtåg i hembygden. 
 Dikten börjar nog så vackert, men sen övergår den en elegi över en förlorad tid.
Och min påskafton övergår snart omärkligt i...tja...påskdagen så småningom. Påsk är ingen högtid som jag tycker är särskilt speciell. Förutom att det just nu är väldigt härligt väder.  

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Det var härliga bilder :)
Den första var jätte snygg och den andra var fin den också jag gillar motivet där :)
Jag har haft fullt upp idag .. det har varit svårt att hålla sig inne när det var så vackert ute :)
kram

Unknown sa...

Helt suveräna bilder från denna sommardag!
Nära nog obeskrivligt hur skönt det är att ha kunnat vara ute hela dagen. Blev en och annan bild även för mig...
Ha det gott! /SA

soffie sa...

Otroligt vackra bilder,
Blie visst en kanondag idag med:)
ska ligga i min solstol å läsa hela dagen:)
kram

Anonym sa...

Urläcker bild!!

Påsken är mycket härligare än Julen, inte en massa måsten, man kan bara vara.
Och speciellt nu när det är så underbart väder.
Bäst att passa på att njuta på tisdag blir det kallare=(

Kramen Ninni