27 april 2011

Skoroliga?

 Ni behöver inte vara oroliga, såna där höga-klack-dojjor i det förra inlägget ska jag aldrig sätta på mig! Jag har inte ens pumps på mig nu för tiden. Tur att Ecco gör snygga skor idag! 
Den här krabaten mötte jag vid Väse tågstation: 
 En LÖVTRÄDSLÖPARE (Rhagium mordax) som tydligen väntade på tåget liksom jag. Jag frågade vart den skulle, men han ville inte låta sig intervjuas:
"Inga kommentarer" 

För övrigt har det regnat i natt och det är rätt skönt, det behövs sköljas undan lite pollen och damm från gatorna. Nygrönskan är väl ganska törstig också kan jag tänka! Själv får jag ta på mig lite mer kläder än i går, för 8+ är inte så varmt! Tröja, benvärmare, små vantar osv...

Nu ska jag läsa morgontidningen (SvD som jag har billigt ett tag) 

 

Den rekommenderas inte, förresten, en massa annonser om Stockholms alla affärer och lite reportage däremellan...till och med tråkiga serier! DN är faktiskt bättre!  

5 kommentarer:

Peters bildmagi sa...

Vad närma du har kommit!
Vad använder du för objektiv?

AnnaKK sa...

Såna där blir man nästan rädd för, när man möter dem på nära håll genom ett macro eller närbildslins! ;-)

De enda skalbaggar jag ännu så länge har sett i trädgården är några röda saker. Inte liljebaggar, utan något annat... Större och rundare i formen... Fina! Och antagligen hemska skadegörare på nånting!? Hm... <:-)

AnnaKK sa...

Öh... Nu lyckas jag för andra gången idag krångla till något när jag ska skicka kommentaren, så jag måste logga in på Blogger för att kunna få iväg den...?

Ja, ja...

Mimmi sa...

Det var ett kanon fin när bild du fick på den .. du har använt lilla blå förstår jag :)
Den är ju kanon på när bilder .. det är en sak som är säkert :)
kram :D

soffie sa...

hua guu den ser ju livsfarlig ut,
Jag ska låna P cykel å ge mej ut å hämta 2 stolpar till idag;)
tjohoo vi ses på fredag!