13 april 2011

Lite Boråsbilder...

 eller På spaning efter den tid som flytt...Det var ett tag sen jag flyttade därfrån, närmare 31 år sen.
Blandade bilder från Borås...Kôrv mä brö är det inte ofta jag äter nu för tiden. En halv special vet dom ju inte vad det är här uppe i Värmland. En luffare kunde man beställa förr också om man hade ont om pengar! Men det vet kanske inte någon vad det är längre?

För övrigt hoppas jag att vårvärmen kommer tillbaka till oss snart...jag fryser. Ok, det har inte regnat idag, men solen har lyst med sin frånvaro. Några vårtecken har jag inte hunnit leta efter, och snön ligger kvar på Vänern..

Förresten, vilket typsnitt ser ni när ni läser detta? Jag skriver i Times, men när jag klickar upp bloggen så är det något annat..hmm...

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Kul att kunna göra en sån där "nostalgi"-tripp emellanåt. Borde jag också göra - till Ljungby! :-D Fast det har så attans svårt för att bli av... <:-)

Har kollat på Göteborgsbilderna också. Så det var ett kalas du skulle på! Såg inte ut som om någon där behövde svälta precis. MUMS!! :-)

AnnaKK sa...

Inte en aning om vad det är för typsnitt, förresten. Ett helt vanligt? :-) Huvudsaken att det går att läsa - och det går jättebra! :-D

Söderbjörn sa...

Ja dä må jag säga, många fina bilder ifrån kalas och promenader i kära Borås.
Priset tar räven som sover för evigt i sin gula bil....
Till påskafton blir det ett besök i djurparken om vädret tillåter med en tågtur, som nog går i tid runt parken. Lite apor ska vi också se, en apa är väldigt lik..hahahahaha!

Tack för ditt(e) besök denna gång det var riktigt roligt mä körv å brö till kvällsmat!

soffie sa...

jisses 31år sen trodde ju du bara va 25;)
va kul att komma till din hemstad ibland och hälsa på,
svar;självklart får du sno ett skott av min kaktus,
är du ledig imorrn?Jag är ju hemma för min rygg så vi kanske kan ses,
kramen å typsnitt vet knappt hur man ser vad det är för stil men jag tror det är den du skrev,
ha en goo dag

Mimmi sa...

Man kan få lite nostalgi när man kommer hem till sina trakter igen :)
Jag känner samma när jag är i danmark och hälsar på ..men efter två dager där .. så längtar jag hem hit igen :)

Unknown sa...

På första bilden ser det nästan ut som att du vandrat upp på Ramnaberget...
Kul och trevligt collage!
Ha en fin helg! /SA