28 april 2011

Tågblommor!

Vid tågstationen var det ingen lövträdslöpare som väntade idag...han har nog inte kommit tillbaka med nåt tåg än. Däremot stod dessa söta små blommor och väntade: 
 Jag vet inte riktigt vad det är...de har en liten rak stjälk och en blomkrona högst upp. Inte så höga heller, en decimeter på sin höjd! Men söta!
 Solen sken i Väse idag! Och det var tur eftersom det skulle vara tårtkalas för ett pris skulle delas ut 
 Praktiskt med en gammal vagn! Kanske har det dragits drickabackar på denna eftersom det är en gammal vattenfabrik där Trocadero tillverkades! 

Hm...jag har aldrig druckit Trocadero...nu är jag ju ingen "drickamänniska" och var det ännu mindre när jag var barn. (Mjölk var det enda som gällde då!)

I morgon ska det letas stolpar igen! Tjoho! För nu har jag studerat kartan noga... 

4 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Jo ja har druckit Trocadero..om det nu e läsken du menar..ha det..Maria

Soffiepropp sa...

ser ut som en pelargon men det är väl för enkelt om det är en variant av den:)
imiorrn hoppas jag vi ses för jag behöver dej ute i skogarna annars går jag ju bara vilse;)

Soffiepropp sa...

knepigt när man ska skriva hos dej måstre man ha ett google konto så det där är jag sofie som skrivit soffiepropp alltså:)

AnnaKK sa...

Ser att även Soffie har problem med att man måste logga in på på Blogger för att kunna kommentera. (Inte alltid, men allt som oftast. Problemet är några dagar gammalt...).

Får se hur det går den här gången!? :-)

Blomman känner jag igen, men vet inte heller vad den heter. Trocadero har jag däremot aldrig hört talas om... Tror jag!?

Ser fram emot att få följa stolpjakten här i bloggen denna sommar också! :-D