07 april 2011

Alla andra har..

humlor i sina bloggar! Då vill jag naturligtvis inte vara sämre! Men denna bild är från förra året. Jag har inte sett en enda humla än. Men jag har inte haft tid att leta heller. 

För er som inte vet redan så har jag en praktikplats på en liten ort östan om sol och västan om måne. Det är därför jag åker så mycket tåg. Fast det tar bara en kvart (normalt) och jag kan gå ut på lunchen om jag vill, så bara "det blir lite varmare" så ska jag gå ut och spana på landet efter vårtecken. Ett sådant var att en traktor körde förbi mig. Tror jag. Eller jag vet ju att det var en traktor som körde förbi, men jag tror att det var ett vårtecken! :D 
 Zum, zum, lilla zommarbi...
 Denna bild är inte heller från i år...men väl från den 15 april förra året! Snart kan man nog ge sig ut på jakt efter dessa också. Det ska jag göra i helgen för då ska jag åka tååååg igen. Långt. Ända till Göttebörg! Och Borås. Knallestan. Kanske jag shoppar lite i Knallerian. Kameror ska medtagas i alla fall! 

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Det är ju sånt som man har ett arkiv till :)
Man kan njuta av bilder även om de är från förre året .. de är ju lika fina för det :)
Vi får väl se om du får några nya bilder imorgon på din vår jakt :)
kram :D

AnnaKK sa...

Aha... Så det är anledningen till tågandet!? :-) Ja, det får man väl vara glad åt kanske - att man faktiskt får gå ut på lunchrasten! Jag har aldrig några raster alls på mitt jobb... :-I Fast det kan väl bero på att jag vanligtivs är klar med mina pass lagom tills det är dags att ta en paus... :-)

Fröken M sa...

jag vet inte om jag får jobba i morgon förrän på förmiddagen, men får jag inte det hör jag av mig !! Kram

soffie sa...

ha en härlig dag imorrn å så vackra bilder:)

AnnaKK sa...

Ja, nu närmar sej helgen. :-) Men här blir det nog inget speciellt, och definitivt inga "Göttlabåjs"-resor. Fast DET hade varit KUL!! Ja, Borås med föralldel. Du får roa dej å mina vägnar också! :-D