08 april 2011

Själlossning!

 Klarälven idag vid lunchtid. Isen sjunger på sista versen!
 Det är inte min! Och jag vet inte hur den hamnat därute på isen. Men jag gissar på att den inte ligger kvar så många timmar till. 
 Sen blev det en stunds balkongsitting! Med nyaste Elizabeth George. Biblioteket hade sjabblat bort min reserverade bok och gett den till nån annan! Men som tur var hade de fler ex liggandes...så jag fick med mig den hem. Den verkar väldigt lovande. Thomas Lynley is back! 
 Små nyfikna rackare på min balkong...de skiner ikapp med solen!
Och så. Ja. Hm. Strôppeböxera är tydligen tillbaka. Men jag har fått min beskärda dos av dessa på 60-talet och vill INTE ha såna igen. Fast de kanske är praktiska om man har stövlar. Då syns ju inte "ströppen" under foten. Och det är väl det som är meningen...men snygga? Njeee...

 

7 kommentarer:

Mimmi sa...

du fick en kanon fin bild på hur det ser ut nu med den islossning som har hänt:)
Vi såg en sorgmantel idag ..men tyvärr fick vi den inte på bild .. så nu går kjell och svär ve och andra ord ;)
Bilden på påskliljan var ju också kanon :)

Söderblåst sa...

STRÖPPEBÖXA iiiiiiiiiiiiiiiiii
Aldrig mer!

Humlefotot är riktigt härligt att beskåda! Hoppas att det blir mängder av dessa små söta insekter till sommaren!

soffie sa...

ååå jag såg med att isen släppt taget om älva nu,gött,dessa byxor tycker jag är fula men som du säger har man stövlar går det ju an.
kramis

jennifer sa...

svar: tack! nej det är inte sepia, det är svartvitt fast med lite rött i, fast det blev ju nästan som sepia. Vi kallar det sepia från och med nu :) fin din första bild var! och njaaae, strumpbyxorna var kanske inte så vackra!!

mammakero sa...

Visst år det skönt när isarna släpper! Härliga vårliga bilder!

Anonym sa...

Ströppeböxera - vilket härligt ord! Har jag aldrig hört förr, men visst har jag haft såna. Ett par svarta och ett par röda, jättesnygga när det begav sig.Men var sak har sin tid och den tiden är väl över, eller?

Islossning idag även här i Lambergstjärnen - mäktigt!
Ha en trevlig helg.
Kram,

Lambergsfrua sa...

Vaddå anonym? - jag tyckte att jag tryckte på namn/URL. gör ett nytt försök.