21 april 2011

Gilla scilla?

 Scillor är inte lika mycket fotade som blåsippor! Det vill jag ändra på. Det där som ser ut som fjärilar är inte det, utan löv.
 Som små blåvingar flaxar de med kronbladen!
Karlstads nyaste bro. Osopad än så länge, så det är som att cykla på en grusväg! 

För övrigt har jag varit på bibblan, suttit på balkong, letat efter en röd låda med påsksaker som ska finnas någonstans men jag hittar den inte! Gaaah! Det är nackdelen med att flytta. Saker "kommer bort". Jag tycker jag har letat "överallt". Det har jag naturligtvis inte, för jag vet att den är någonstans. 

Jag har inte mycket påsksaker, men jag har en liten chokladhöna med ägg (allt fortfarande invirat i cellofan) som är från 1956! Den brukar få komma fram och lufta sig vid påsk...men i år ser den ut att få slippa. Om det är någon därute som har mediala gåvor och ser var det ligger en röd låda i min lägenhet så hör gärna av er ;)

Nu ska jag snart till puben! Irländsk musik är inte fy skam! 

5 kommentarer:

soffie sa...

å så vackér bild,vid den bron stod det en stolpe ifjol:)
å va skoj Irländsk musik,jag måste följa med dej nån gång.

Mimmi sa...

Se där bloggen fick mat ;)
Jag trodde det var en fjäril tills jag läste vad du skrev :)
Den andra bilden blev ju perfekt :D
Hoppas du får det jätte trevligt ikväll ... och du skall se .. lagom till jul ..då dyker den lådan med påsk sakerna upp ;)
kram :D

Amanda sa...

härligt!

kaffehörnan sa...

Vilka fina bilder du har
Glad påsk

Lambergsfrua sa...

Nu har jag varit inne och kollat lite hos dig. Det var ett tag sen sist, så jag hade missat så många fina foton. Jodå, jag gillar också scilla allra mest när de brer ut sig i stora blå mattor.
Ja du, när man flyttar känns det ibland som att vissa saker har vandrat iväg på egna ben. Röd låda för påsksaker - kanske den står bland julsakerna. Chokladägg från 1956 låter imponerande! Vilken antikvitet om än inte så smaklig längre;)
Ha en mysig påskhelg trots avsaknaden av visst påskpynt.
Kram,