14 oktober 2009

Bananvisor



Posten har gett ut ett frimärkstema: Bananer!

Och Lennart Hellsing har skrivit mycket om bananer...Bananboken heter en bok, och så finns det Bananvisor med musik av Georg Riedel. Sångerna sjungs av Fred Åkerström och Gösta Linderholm...


Om bananer hade mun
och hade tunga
skulle du få höra
små bananer sjunga.
Men nu har de varken
munnar eller tungor
och förresten inte
heller några lungor.



Hihi...detta på tal om "mina" bananer. För övrigt inga nya på spåret idag (än så länge)...

En kommentar igår: "de kanske ömsar skal där!" Jaaaa! Kanske det.... ;

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vi röker bananer...
I pyjamas!

EVA / whiskyochchampagne sa...

Vilka söta frimärken ! Måste man ju köpa...

***
KRAAAM EVA

mimmi sa...

Det var mycket bananer nu :D
Det var ju jätte söta frimärken :)
Nu har jag kommit hem från min promenad..idag blev det 286 bilder ..får se om jag har 50 kvar efter jag har gått igenom dom;)
KRAM:)

AnnaKK sa...

Ja, banan-spåret måste du fortsätta skriva om här - spännande värre ju! :-D

Vilka fina frimärken! Jag skickar så sällan brev nu för tiden, så jag är dåligt uppdaterad på hur frimärken ser ut nu för tiden. Men förr var jag faktiskt storkonsument på sådanda - men det var alltså innan det fanns e-post. :-)

mammakero sa...

HAHAHA!! Bananerna ömsar skal och blir.... Inte bananflugor va?!! HAHA!!
De frimärkena är söta.

dagenskreativa sa...

Snygga frimärken!

Kram Anna

mimmi sa...

Fortfarande banan visor ;)
jag har varit ute på en 2 timmers promenad ..i solen ......och blåsten :)

soffie sa...

haha va bra inlägg,
bananer är gott men de ska vara lite gröna tycker jag...