20 oktober 2009

Myror i huvudet på mig...?


Mot skogen!!

för där kan man cykla på gator av guld nu! Man behöver inte vänta på himlens gator ;)

Här har det varit dramatik!! I myrstacken (överst tv) fanns det en del hål (överst th) och massor av fjädrar! Prickiga sådana utströdda över hela stacken...Jag såg följande scenario framför mig:
"Hackspetten sitter där i godan ro och hackar stora hål i stacken som vanligt på hösten. Men denna höst har myrorna bestämt sig för att slå tillbaka! De tänker inte ta en vinter till med en hålig och dragig stack som de får slita med hela våren för att reparera. Så - nu har de gjort upp en plan, alla arbetsmyror med stora käkar ställer upp i täta led och omringar Hacke. På en uppgjord signal sprutar alla myrsyra på honom så han blir förvirrad och sedan springer den starkaste myran fram och biter nacken av honom. Så bär de ner honom i stacken och har mat hela vintern."

Eller så kan det ha varit en räv eller hök som tog spetten... ;) Vad tror niiiiii?

Här har jag lagt på lite mer färger för att få fram den där riktigt sprakande höstglöden..

Jag gillar olika vinklar...som synes
Bladguld, jamenvisst är det!
Aspar är ju älgars favoritträd (har jag lärt mig i helgen) och härmed också mitt. Fast jag äter dem bara med ögonen...de är klart gulast på hösten! Här har jag inte behövt lägga på nån färg!

Men löv är vackra när de är så här också.

8 kommentarer:

mimmi sa...

fina och vackra bilder :)
men den historien om spättan ..den kunde jag ha varit utan ;) stackars hacke *snyft*
jag har en sak som du kan hämta hos mig :)
kram

djurskyddsfrånvarande sa...

SKYLL på räven när det var DU som vred nacken av Hacke!
Han kommer säkert att pryda sin plats som uppstoppad över soffan!
Ligger nu i ugnen och torkar.....

Ha det gott bland kamera och höstfoton, ännu härliga färger.

EVA / whiskyochchampagne sa...

Här uppe är det inte många löv kvar på träd och buskar...men några iaf ! Men färgerna är borta och nu är det bara mörkbrunt och trist...

Så nu får man längta till våren istället...

***
KRAAAM EVA

mimmi sa...

Svimma inte nu !!!! men
NEJ jag har inte fotat något idag heller :D
det får bli skärpning på mig mu :D
kram

mammakero sa...

Det lät ju häftigt att myrorna slog tillbaka...!!
Aspar är så fina på hösten, det blir guldpengar som strös för vinden!
Vilken vacker solnedgång du fångat!

soffie sa...

guu va fina fjädrar vilken fågel kommer de ifrån,
Du skriver verkligen bra tycker jag,
å guuu va fina bilder vilken färgprakt,
hoppas vi kan ses till helgen men det skulle visst bli dåligt väder,
:O(

Ulla sa...

Åh, vad jag gillade din historia kring myrstacken *skrattar*

AnnaKK sa...

Nä! Ingen hök eller räv - det måste absolut ha gått till precis så som du beskrev det med myrorna! :-D

Det märks att du läser mycket - för inget stimulerar väl den egna fantasin mer än bra böcker!?! :-) Det fick iallafall jag lära mej i skolan, och jag läste och jag läste och jag läste. Ibland gör jag det fortfarande! :-)

Och visst hade du koll på vilken fågelstjärt det var i mitt inlägg i morse!