18 oktober 2009

Jaktexperten!

Idag har det varit ett underbart väder ute, trots att det är höst och det är långkallingar och vantar som gäller. Men det var vindstilla och färgerna ute nu är ju rent bedövande vackra! Så - det var tipspromenad som gällde, tillsammans med några vänner bl.a. Soffie som jag har lärt känna lite och som också har en sån fin och rolig blogg! Tipspromenaden denna gång handlade om Jakt och Älgar...öööh, det har jag ju inte sån superkoll på, men det gick över förväntan! Alla rätt! Tack vare att jag gissade på att älgens favvorätt på vintern är asp...Den är tydligen god även utan löv...men de andra kom inte långt efter måste jag säga!
Vackert är det i skogen...men vänta lite nu...ska bilden vara så här?
Eller så här? ;)
Löven (asplöv) är utströsslade över tjärnens yta, som konfetti från höstens stora party som pågår nu och en tid framöver.

Uppåt är roligt att titta. Jag måste erkänna att denna bild är rätt behandlad med en massa motljus pålagt (i Photoscape), men det blev rätt effektfullt...

4 kommentarer:

soffie sa...

Tack för trevligt sällskap idag vi blev kvar en ganska lång stund och lekte,din man har han varit med i Dublin Fair ,kom på det efteråt att jag tyckte jag kände igen han från n¨ånstans,
Å guuu va bra dina bilder blev.
Hoppas vi ses snart igen ,
kram

mimmi sa...

Vilka underbara bilder :) kanon fina.vilken skärpa och färg i dom :)
jaså ni var på en tips promenad idag ..vilken tur att ni hade vädret med er denna gång:)
än en gång ..otroliga fina bilder idag :)
kram

AnnaKK sa...

Hejsan!

När vi hade hästar för ett antal år sen så hände det då och då att maken högg ner en eller annan liten asp och hivade in den i hagen till dem. Så det trädslaget är godis även för den sortens fyrbeningar. :-)

Mysiga foton!!! Som sagt: Det ÄR svårt att inte fota löv så här års! ;-)

Jen sa...

Ha ha! Sista bilden var bara för cool! :D

Skinn från slaktrester är en annan sak, om man är asätare.
Absolut! :)
Men att föda upp enbart för pälsen är rent idiotiskt och saknar mening.
(enl. mig)
Om våra slaktrester sen används eller inte är en annan fråga,
med tanke på att de flesta kläder och skor numera tillverkas i Asien. :/