17 oktober 2009

Bildkavalkad...


"Sitt stilla nu!"

"Ooookey...är det bra så här?" Jag har en liten kompis på balkongen, den är där varje dag och äter (dricker?) ur min heliotrop. Det är säkert gott, blomman doftar vanilj mycket starkt, så jag kan tänka mig att det smakar...vaniljsaft?

Fler blommor som vägrar inse att det är höst. Småblommande begonior.

Närstudie av en...den ser ut att sväva i luften...

Och här har jag lite att läsa då, ja...Jag får börja med den högst upp eftersom det bara är snabblån på den, 1 vecka...



Grannens katt i säkert skydd för fågeln i bilden ovan! Jag vet inte vad det var för nån sort, men en rovfågel var det! Men inte tar de små katter...? Eller...

3 kommentarer:

Pytteälgen sa...

Vilka härliga bilder du tar!
Efter att frosten kommit så släppte träden alla sina löv på en gång. såg mycket lustigt ut :P

mimmi sa...

men va tusan .. här satt jag och skrev ett jätte långt inlägg till dig här .. och så poof . så var det borta när jag klickade på att det skulle skickas...hmff.... i alla fall .. häftiga bilder ..igen :D
och vissa rov fåglar kan nog ta katter också ... har jag hört ..men vet inte om det är sant
Det har varit fullt upp för mig idag .så först nu kan jag sitta i lugn och ro framför datorn ..en stund :)
kram

Inanna sa...

haha jaaa det ser faktiskt ut lite som en vikingahjäl,! *lägger huvudet på sne*
Vilken söt lite kompis du har på balkongen :) han ser verkligen ut att gilla blomman :)