29 oktober 2009

Svensk/norsk syförening


Syföreningsboogie av Ulf Peder Olrog...men sen fortsätter den: " men dom får inte vara med i våran syförening mer, ja jag säger bara det så har jag ingenting sagt, dom får inte vara med i våran syförening mer och så stickar vi väl vidare i boogie-woogietakt..."
Så illa blev det dock inte på gårdagens möte att nån blev utesluten (om det inte blev jag...) ;) Stickade gjorde vi alla för glatta livet, halsdukar, schalar, tröjor och vantar! T.o.m. G som aldrig hade stickat förut enligt egen utsaga fick ihop flera decimeter halsduk, trots en del tappade maskor (hon tappade inte humöret heller)
Det dracks lite vin också...det hör tydligen till ett riktigt syföreningsmöte ;) nuförtiden...vin och hemgjord pizza..mmm...
Så idag har jag inte varit utanför huset...sonen har varit här och fixat lite virusskydd till datorn, det behövs nog i dessa influensatider! :D

4 kommentarer:

mimmi sa...

Det lät ju som det var ett roligt symöte:) inte så som jag trodde ett sånt möte var ;)
ja virus skydd ..det är bra att ha ..båda på datorn och sig själv :)
Jag har inte varit ute och fota alls idag ...precis som du :) men vi får ta en kväll ner till stan du och jag :D
kram

Mimmi sa...

Tittade du länge på Mitt i naturen idag ;)
Ingen kom online på msn ju ..men du kanske somnade framför tven ;)

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Ja, symöten är nog ganska ofta typ lite maskerade tjejfester numera!? Så fort värdinnan har fått sin karl ur huset (eller ivarjefall in i ett annat rum) så läggs handarbetena undan och korkskruvarna plockas fram. Härligt!!! :-D

Tänkte jag skulle tittat igenom alla papper vi fick med oss hem från banken igår kväll i lugn och ro nu i eftermiddag... Men jag hamnade som synes framför datorn istället!

Och ikväll ska maken och jag på kräftskiva och ungarna ska på halloweenfest - så jag tror jag glömmer allt vad aktier och fonder heter tills efter helgen! :-)

mimmi sa...

hm .. det är dag nu !! .det vill säga kväll ..för det är det snart ..ifall du inte vet om det ;)
kram :)