13 oktober 2009

Morgonpromenad.


Titta, månen är uppe än!

Och solen håller på att gå upp...

En liten övning: Hitta pippin!! :D

Jag tog det isigt...för is var det på pölarna. Till och med mitt hjärta kändes frostigt, som synes. Vackert, javisst, men kaaaaalllllt! Jag gillar det inte!

Om man går upp tidigt kan man fånga solljuset som når trädtopparna på morgonen. Undrar hur länge till som träden kommer att vara så här fina? Nån vecka till innan frosten och höststormarna ruskar ner alla löv...

Men inomhus blommar det...fast är det inte ett litet monster högst upp också. Jag förföljs nog av såna. Kanske är det för att jag läser så mycket konstiga böcker ;) Men blomman nere t.v. heter Smithiantha och var en liten liten knöl i våras. Nu ska den vissna ner och sen ska knölen tas upp till våren och planteras om.

2 kommentarer:

mimmi sa...

Det var väldigt så morgon pigg du är :) en annan ligger djupt under sitt varma täcke när du är ute och promenerar:)
Det var väldiga fina bilder du fick denna morgon får jag säga :) frost och is ...brrrrrrrr det ser jag INTE fram emot .. jag hatar när det blir halkigt:)
nu skall jag snart till affären
kram:)

mammakero sa...

Vilken vacker morgonpromenad du tog med mej ut på!
Hemskt nog så hittade jag ingen fågel... jag måste vara väldigt trött idag.
Frankensteins monster i inlägget innan var döläcker! Det ser ut som papper, som den är gjord av, men är det verkligen det?
Ditt blommonster var söt!