11 oktober 2009

Bronsåldern är här!

En ensam tipspromenad blev det idag eftersom sambon förlupit hemmet för att titta på fotboll. Live. I Köpenhamn. Och han var säkert glad över resultatet eftersom han hejar på Danmark...
Tipsisen handlade om hösten och höstfärger och utan att skryta så hade jag alla rätt :D Det var det rätt många som hade tror jag, det var inte så värst svåra frågor. Som frågan härovan...

En riktig liten kameleont! Den ser till och med ut som de torra blomställningarna runt om...

När småkrypen försvinner mer och mer så får jag väl gå över till att fota större djur. De här befann sig i Mariebergsskogen och var inte allt för skygga...de är väl vana vid fôlk...
Visst är det vackert nu när ormbunkarna börjar bli bronsfärgade!
Figuren uppe t.h. tycker jag ser ut som ett skäggigt ansikte med horn...
(Klicka på bilderna så blir de lite större. Om ni vill. Inget tvång ;)

7 kommentarer:

adrenalin sa...

Förvissning kan vara så oerhört vackert! Mycket fina bilder, speciellt triaden nederst.

Ulla sa...

Grattis till alla rätt på poängpromenaden (som jag säger istället för tipspromenad) Underbara höstbilder! Jag gillar nog de gröna ormbunkarnan mer än de bronsfärgade.

mimmi sa...

Ensam! men du hade väl en kompis med dig ..eller?
i alla fall :) grattis till alla rätt:D men det förvånade mig inte att du hade det..du vet ju nästan allt ju;)
kanon fina höst bilder du har tagit idag :D
kram

Saras inredning sa...

Men vilken finurlig liten spindel, jag var tvungen att klicka upp bilden för att se den :)

Superdupertack för länken!!
Den ska jag genast lägga som FAVORIT.

Tack tack :)
Kram/Sara

soffie sa...

vilka fina bilder du tog på tipspromenaden,jag kunde ju ej följa med utan satt å fick ont ihuvvet av allt skrik på Leklandet,hoppas vi kan ta det nån annan gång kanske nästa helg,
Kram

soffie sa...

glömde ju säga grattis till alla rätt,vad vann du denna gången?

Jen sa...

Skoj med tipspromenad, och vilka härliga bilder!
Trots visset så är de riktigt underbara. :)