25 oktober 2009

Morotsinlägg!

Godmorgon där ute! För er väderintresserade kan jag meddela att regnet hänger i luften (lustigt uttryck, hur kan regnet hänga där? Förutom på bilder då ;) och hösten ligger som ett vått hästtäcke över hela Bellevue (och resten av Karlstad också). Sambon spelar singlar som vanligt på morgnarna, det är kul med gamla låtar. Singelmingel har en annan betydelse hemma hos oss ;) Snart ska vi gå tipspromenad, idag handlar det om FN...få se hur mycket vi kan.

(Uppdatering: Det blev ingen tipspromenix...det började regna...så gick det med det. Men jag kan upplysa om att FN har 192 medlemsländer av 193 självständiga stater i världen! Endast en är inte medlem...gissa vilken?? Jag har faktiskt varit där :)

Morötterna här nedan ingår i ett experiment, jag ska försöka förvara dom på balkongen, i en sån där kylväska av frigolit. Det borde gå...de är ju så billiga nu också, ca 2-3 kr/kg. Så om de inte klarar vintern så är det inga stora pengar som går till spillo. Försöka duger!



Det blåste rejält härom kvällen, därav oskäpan på lövet, men det ser rätt mysigt ut.

På kvällen, i gatljus så är bladverket alldeles osannolikt vackert!

3 kommentarer:

Päronkokare sa...

FN,hm,För Naturen?
Det ska bli intressant att följa ditt morotsexpriment.
Till våren kanske de övervintrade, om de inte blivit uppätna av dig genomgått något förvandlingsstadie och blivit till...det får vårsolen och den nya växtperioden utvisa.
Lycka till med dina mor-rötter !

mammakero sa...

Saker man hittar i skogen, innehöll massor av fina bilder! Du måste komma ihåg och skriva ifall det gick bra att förvara morötterna som du tänkt! Härligt, lite kusligt ljus blev det med gatlyktorna på bladen...

mammakero sa...

Jag glömde svara, bilden är äkta. Det enda jag gjort i Photoshop är förstärkt färgerna.