07 oktober 2009

Lista!

Jag hittade en lista inne hos Ulla och skäms inte ett dugg för att jag snodde den och skrev vad jag tycker:

Berätta om en bok som:
1. Fick dig att skratta
- Skurkstreck av Hans Lindström. Hans teckningar är några av de vassaste jag vet, och han är inte rädd för vare sig Gud eller Djävulen (eller Mohammed)
2. Fick dig att gråta
- Kim av Vibeke Malthe-Bruun. Denna danska bok berättas av Kims mamma, om hans tid i Vestre Fengsel hos tyskarna och hans avrättning, hans sista brev.
3. Gjorde dig riktigt arg
- En sorts kärlek av Ray Kluun. Visst, han hade det jobbigt med fruns cancer och död, men sicken narcissistisk jäkel det var. Grrr...
4. Fick dig att vilja besöka platsen där den utspelades
- Främlingen av Diana Gabaldon...Skottland på 1700-talet!
5. Handlar om en historisk tid du tycker om
- Philippa Gregorys böcker om det engelska kungahuset på 1500-talet...
6. Du ångrar att du läste ut
- Jag läser inte ut böcker jag inte gillar, men ibland kan jag "snabbspola" så jag får veta hur det går...
7. Finns i dina tankar trots att det är länge sen du läste den
- Min gyllene väg från Samarkand av Jascha Golowanjuk.
8. Har väntat i bokhyllan riktigt länge
- Eftersom jag inte köper böcker så finns det inga som väntar...
9. Du inte förstår att så många tycker om
- Liftarens guide till Galaxen. Sicken konstig bok...
10. Du tycker att alla ska läsa
- Under skinnet av Michel Faber. Om man läser den får man lite att fundera på angående vår hantering av djur...

3 kommentarer:

mimmi sa...

jag vill UT på en promenad nu..men det blåser ju full storm .så vart skall man gå utan att blåsa bort idag:(

Ulla sa...

Vad kul att det var någon som nappade på min boklista. Du verkar oxå vara en bokmal. Kul!
...och du här blåser det en hel del oxå fast jag hade tur. Jag hade medvind när jag cyklade hem. Ha det bäst!

soffie sa...

å va mycket bra boktips det va i den listan,
Har du läst nåt om Harry Hole den norske författaren Joe Neasby(hmm stavas det så tro),jag håller på med Snömannen nu guuu va bra,
Läs nåt av han om du ej gjort det du kommer ej bli besviken