21 oktober 2009

Vem är jag?

Mimmi har fått en award och delade med sig till bland annat mig. Man ska skriva 7 saker om sig själv...hmm...nu är ju inte denna blogg så personlig för det mesta, men något ska jag väl få ihop:
1. Är en stor älskare av korsord och frågesporter. Valspråk: "Det vet väl alla männnnisker"! (med väschötskt uttal)
2. Lagar gärna mat och bakar, mest konstiga surdegslimpor som får jäsa länge i min plastlåda...
3. Är ingen motionsfreak precis...jag får min vardagsmotion genom att cykla omkring så mycket som möjligt, det mestaste målet är biblioteket!
4. Kan sjunga på danska...fast jag förstår inte när det pratas...
5. Har lärt mig att tycka om dyrt rödvin (tyvärr...)
6. Kriminalhistorienörd. Jag kan mina seriemördare...
7. Har en gång somnat på en buss och när jag vaknade befann jag mig på platsen där jag gick på!
(Jag måste säga att det här med awarder är inget jag är så värst förtjust i...lite som kedjebrev på nåt sätt. Men jag gillar listor! ;)

7 kommentarer:

EVA / whiskyochchampagne sa...

Hahaha ! Ja då vet man lite mer om dig... KUL !
Var faktiskt mycket som stämde på mig med...hihi ! Fast somnat på bussen...nej tyvärr !

***
KRAAAM EVA

mimmi sa...

Ha ha ha .. jaså du vaknade och var på samma plats som när du gick på ;) det var inte dåligt :D
jag gillar inte att baka så mycket ..men jag gillar att äta sånt ;)
ha en fin kväll
kram;D

soffie sa...

men vilken himla tur att bussen tog dej tillbaka där du kom ifrån,
å grattis till awarden,
fin bild:O)

Sara sa...

Alltid lika roligt att läsa lite mer "privat" om andra bloggare, det blir liksom som att vi känner varann lite mer =)

Och tack för rara rader hos mig. Inredninge är ett stort intresse och egentligen den hobby jag har. Kanske jag spelar golf en vacker dag?

Antar din utmaning och ska skriva lite mer om mig själv.

Värmlänning förresten? Jag har tidigare år varit mycket i Karlstad då jobbet hade sitt huvudkontor där förut, fast nu är det många år sedan..

Ha det gött!
Kram/Sara

AnnaKK sa...

Det är onekligen rätt kul att läsa såna här listor också! :-)

1-a VINST sa...

ÅHHHHHHHHHHHHH, dina blå lupiner gav mig tur!
Idag kom första pris, jag vann en helårsprenumeration På Buddism-nu
för år 2008+2009. Jag vann för min gissning på Buddans vikt. Den var bara 192 gram ifrån den rätta vikten på 1367 gram. Buddist, javisst! Tack för din blomma som blev min turlupin.

Ulla sa...

Grattis till utmärkelsen!
Aha... du är deckarnörd precis som jag. Fast nu när jag är med i en läsecirkel så försöker jag utvidga mitt läsande till att även omfatta andra genrer