09 oktober 2009

Rosa är snyggt!

Cancerfonden har utsett oktober till en rosa månad då de försöker samla in extra mycket pengar till forskning om bröstcancer. Det säljs mycket rosa saker under oktober...och jag försöker härmed göra min insats och färga min blogg extra rosa, med rosa bilder :D Ahlgrens bilar har påsar med Rosa Rattar, och PYSAN tycker att nästa steg borde vara Blå Växelspakar med tanke på prostatacancer, ;)

Själv är jag väldigt förtjust i denna färg, tyvärr är min rosa jacka lite för tunn för denna polarkyla som drabbat oss (+2) så jag får gå omkring i en svart...men varmare!




11 kommentarer:

Eva sa...

Vilket bra tema, för det rosa bandet.Det värmer alla!
Blomman med prickar, så ljuvlig!
Vad heter den och var växer den?

mimmi sa...

Vilka otroliga vackra bilder du har lagt upp idag :) helt underbara
Jag har nu suttit och tittat på dom om och om igen :D
Ett mycket bra tema som du har idag
ps..fototur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
;) jag funderar på att ta en promenad runt här men kanske en annan väg idag;D
kram

Yvonne sa...

Den prickiga blomman heter NARRHUVA och kan fås från mig till våren, nu ska den vissna ner och bli små knölar man tar fram sen...

EVA / whiskyochchampagne sa...

Åhhh så tjusiga bilder ! Och visst är det perfekt med Rosa Månad...speciellt då man har den sjukdomen själv !

Har du sett inslaget om mig och min familj på http://kuriren.nu
Var förra lördagen men skulle ligga kvar lääänge...


Ha en underbar helg !
***
KRAAAM EVA

Anonym sa...

Oj så vackert. Kul med ett färgtema presenterat med blommor.

Pialotta sa...

Trevligt med rosa inlägg (Jag hade ju oxså det;-) Vill du ha ett rosa band i hörnet på din blogg så skrik till.. koden har jag ju;-)
Snygga bilder på sommarens blommor och bin:-) Trevlig fredag ..

soffie sa...

Jag är en rosa tjej å har massor av ´grejjer i rosa:O)
Fina blommor,
Jag pratade med Carina förut å vi skulle höras imorrn ang söndag.Vi sa att om det är pissväder kunde vi kanske bara träffas på en fika?
Men det får bli efter 13 för hon kunde ej tidigare,
Kram å go kväll

bjorne sa...

En fin gest att dra sitt strå till en viktig sak och sant det blev fart på mina jobbarkompisar,ha en fin helg,kram.

Ulla sa...

Tack för alla rosa och härliga bilder! Det behövs de grå dagarna

AnnaKK sa...

Rosa är underbart i trädgård och på foton och så där - men det är ingen färg för min gadrob, kan jag ju säga... Men alla kan inte passa i alla färger! :-)

Och Rosa Bandet-kampanjen är väl bra - bara det att det finns så många andra sjukdomar man också skulle önska fick samma uppmärksamhet... <:-) Men det är väl bara svininfluensa som toppar cancer!? Och den skulle man ju också kunna göra en rosa (grisfärgad...) symbol för - men det hoppas jag att vi slipper vara med om! ;-)

Trevlig helg! :-)

mammakero sa...

Hahahaha! Blåa spakar!!! Den var bra!
Underbara rosa blombilder med rosa ramar!
Så bananmannen har varit i farten igen?! Varför just det stället? Verkar det naturligt att ha en bananpaus på?