28 oktober 2009

Halvmåne...

Igår kväll var jag tvungen att testa en månbild också...jag och Mimmi pratade om hur man gör och jag fick lite bra tips. Det blev en helt okej månlandning, fast den inte var full (inte jag heller ;) Jag drack två koppar kaffe efter promenaden, jag blev så himla kall! Här är kameran inställd på: 1/160 sek, Iso 100, och bländare 5 (tror jag det blev, det var automatiskt bländning eller vad det heter)
Man ser kratrarna...tänk att det har gått omkring människor där uppe. Jag skulle inte vilja åka dit iaf! Det ser kallt ut...
Update: Stativ användes naturlichtvis (en minisak från Kjell&CO, 39 kr eller nåt) Sen zooooomade in 18X (max på min NikonP90) och slutligen beskurit i datorn.

7 kommentarer:

Telluskropp sa...

Vilken härlig måne, Jag vill ha en egen måne att åka till! Som T.G. sjöng. Njaaaaaaaaaa, människor ifrån jorden på månen? Tveksamt då vi skulle fysa till is utanför stratosfären men visst får vi TRO vad vi vill, eller???????

mammakero sa...

Stativ? Telezoom?

AnnaKK sa...

Så där har jag aldrig lyckats få till något månfoto - så man kan se kratrarna mm. Häftigt!!!

EVA / whiskyochchampagne sa...

WOW ! Vilken fin bild på månen... Så himla tydlig !

Måste kanske ut och testa...:)

***
KRAAAM EVA

soffie sa...

guuu va läcker bild,
Månen ser så ogästvänlig ut och det är den visst med:O)
gonatt

mimmi sa...

Ja det är inte klokt att tänka sig att där har det gått folk:)
Den bilden blev ju bra ..väldig bra :)
jag var ute en sväng i kväll igen och tog några kort .. jag tog också på månen i olika vitbalans så vissa bilder blev månen blå och på andra grå och på en annan blev det grönt:)
ha det så gott nu
kram :)

adrenalin sa...

Härlig bild! Hyser en stor kärlek till just månen som motiv och drömmer om att åka dit, ogästvänligt eller ej!