13 juli 2010

Blött spår!

Nu förstår jag uttrycket "regnet står som spön i backen"...Oj, vad det regnade...och precis när jag och Sofie skulle leta stolpar i Mariebergsskogens strandområde. Vi väntade...och väntade...men sen gav vi oss iväg!
Det var lite halt på spången så jag gick bredvid...
Blöt blev man...
"Här är en stig!" "Mja..det är nog bara ett bäverspår..." "Nej, vi provar!" Osv...det blev blötare och ÄNNU blötare...snart var det en massa vatten framför oss. Men det var bara att kliva på och se ut som om det regnade. Fast det gjorde det ju inte just då... men ordentligt blöta om fötterna blev vi :P
Lön för mödan. Den mest otillgängliga stolpen hittills! Att hitta den med hjälp av en båt vore lättare...
Näckrosorna gillade regnet..och det gjorde säkert resten av naturen med. Och så luktar det så gott...blöt klorofyll liksom :))

8 kommentarer:

soffie sa...

haha guuu va blöta vi blev men roligt var det.

AnnaKK sa...

Ja, man ska nog vara en näckros för att riktigt uppskatta den där blötan - men det var ju finemang att ni hittade stolpen! :-D

Fröken M sa...

ja, jag älskar att baka, dessvärre räcker inte alltid tiden till sen jag fick viggo, men ibland så "stjäl" jag några timmars egentid i köket :)

Anonym sa...

Haha vilka taskmörtar och ställa en stolpe så!

Men motion fick ni säkert, kramen Ninni

Fröken M sa...

haha... ja, det är ju inte alltid man gjort något bra så det gäller att suga på karamellen när det väl häänder ! de där stolparna verkar vara en populär aktivitet. Över hur stor yta är de utspridda och vad kan man vinna ?

Frökan M sa...

jag ska kolla upp det, verkar vara en rolig form av motion i vacker natur =) ha en skön dag du me ! det verkar bli sol idag !!

sol sa...

Regn..........det vore välkommet!
Blås gärna några stora svarta moln hit!

Anonym sa...

Hahahaha fryser du om fötterna??

Ha en goo dag, kram Ninni