22 juli 2010

Som en bro över mörka vatten...

Tommy Körberg på Café August igår kväll. Minst 450 pers i publiken, alla sitter och lyssnar på honom. Medelåldern var rätt hög kan man väl säga...
Tommy Körberg och Max Schultz
Han är både en fantastisk sångare och en stor underhållare. Här berättar han nog om hur man lättast kokar en hummer. "Man kokar upp vattnet som vanligt i en kastrull, lägger hummern bredvid och sätter på en skiva när Christer Sjögren sjunger Elvis, då hoppar hummern i grytan alldeles självmant" Hihi...
Flera duktiga musiker hade han med sig. (Observera den öppna dörren t.v. Det är Café August som det ser ut från scenen...målat av Johan Fält. Det är det man ser innan man öppnar dörren inifrån)
Å ena sidan...var det blå himmel med "små lätta moln"...
Men ut över Vänern började det dra ihop sig, mörka moln tornade upp och det började blåsa i sommarkvällen. Men, vi hade tur med vädret, det började inte regna! Varmt var det också...23 grader halv tolv på natten får man inte klaga på. Inga vantar behövdes vid hemcykling ;)

Ikväll är det Brolle som uppträder...hoppas regnet (som är här nu) har hunnit upphöra tills i kväll..

Nu ska jag klä på mig regnkläder och cykla ner till bibblan...få se vad jag hittar

3 kommentarer:

soffie sa...

oj va folk det kom,hoppas regnet slutar innan Brolle kommer,
Ha en goo dag om det nu går i spöregn!

Anonym sa...

Tommy Körberg hade jag gärna velat höra&se...attans.
Har ju ingen koll alls.

Snällt att ni tog hand om alla myggorna:)

Ja jag vet att växterna mår bra av regn..men jag ville ha SOL just idag.
Hade lite att greja med utomhus...ja ja det ska tydligen spricka upp lite senare.

Nu har jag röjt lite inne istället.

Kramen Ninni

FLOOSAN sa...

Härligt, det är så mysigt på cafe august