18 juli 2010

Nostalgikväll

Svenne Hedlund och Lotta...ett gammalt strävsamt par! Jag trodde det skulle vara fler i Hep Stars som var med, men det visade sig inte vara fallet. Men det svängde bra ändå! De sjöng alla gamla låtar som Malaika, No response, I natt jag drömde och mycket mer. Och förbandet hette The Response och dom gick inte av för hackor dom heller!
Inlevelse är bra om man spelar elgitarr...eller är det en bas? Jag lär mig aldrig att se skillnaden..
Annorlunda perspektiv är bra att ha!
Och lite ljus i sommarnatten är inte fel heller...vädret var helt underbart, inget regn, runt 22 grader så jag frös inte!
Alla var inte lika roade av föreställningen...
Men en del hade minsann klätt på sig ordentligt för att inte frysa! Samma frisyr som Svenne har vovven också ;)
Whisky...oj. Jag har alltid trott att jag inte gillat denna dryck. Men det är ju tydligen skillnad på whisky och whisky...den jag har provat förr har ju varit "vanlig" billig whisky och det har inte varit nån höjdare. Men denna...Lagavulin..med en eftersmak som en rökbastu och tjärig som ett helt asfaltkokeri. Nackdelen är att den tydligen är väldigt dyr..hmm...Jag får nog fortsätta att lukta i glasen när någon annan beställer den :P Jag köpte ingen själv alltså utan blev "övertalad" att smaka och lukta lite.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vilken tur att regnet försvann! Dom är ett härligt par undrar hur många år dom hängt ihop?
Jag hade en stoor plansch av Svenne när jag var liten..tyckte han var såå snygg.

Jaha det är till att skaffa sig dyra vanor, själv är jag inte så förtjust i dom rökiga&tjäriga.

Ha en skön dag..kramen Ninni

Ulla sa...

Du samlade alltså på dig en MFL-kväll (minnen för livet)
Jag gillar inte heller whisky eller konjak, men även jag har fått smaka på "riktig" konjak...och vilken skillnad, så jag förstår dig.
Kramen

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Svenne & Lotta dom har jag aldrig haft äran att se live. Men många av våra gamla folkparksuppträdare genom hela -60 talet har jag haft nöjet att träffa.Det var föratt mina föräldrar innehade Stadshotellet i Vetlanda och jag som krögardotter jobbade i receptionen.De bodde på hotellet.En underbar tid som jag aldrig glömmer.Ändå flyttade Svenne & Lotta till Sävsjö, bor väl där än, bara tre mil från min uppväxtstad Vetlanda.Till och med Zarah Leander som var god vän med Mamma, fick jag nöjet att träffa.Vilken DIVA.Hon var en stor stjärna.Vill Du veta mer, ska jag sriva om det i min logg kanske.Kram Mi

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

tillägg:Cognac drack Zarah vid sänggåendet ihop med några chokladbitar.Var själv med och såg det hela.

AnnaKK sa...

Jag köpte inte heller nån whisky igår - fast jag körde ju bil, så det hade ju inte varit så lyckat! ;-) Däremot funderade jag på att ta ett glas gratis vatten - men gjorde faktiskt inte det... Nån måtta på snikenheten får det ju va´!? :-D

De körde nån kampanj med varannan vatten (som alltså var fritt för dem som var i öltälten och på serveringarna) för att folk inte skulle bli allt för berusade... Verkade funka bra, för det var precis lagom med drickandet vad jag kunde se! Fast jag åkte väl i och för sej hem innan de eventuella riktiga sjöslagen började...

Jag tycker inte heller om whisky, men det är intressant att höra whiskykännare tala om denna dryck - man känner nästan då hur fantastiskt den (inte!?!) smakar!!! :-D

Egentligen tycker jag inte att det är så viktigt vad man fotar med för slags kamera - det är vilken känsla man lyckas fånga i bilderna som är det allra viktigaste. :-) Fick ett fruntimmer jämte mej igår framme vid en scen, och vad jag kunde se hade hon en ganska fin systemkamera. Men så sköt hon med blixt!!! 8-X Måste ha dödat fotona totalt... Fast "gubbsen" som spelade blev säkert skarpa, förstås...

Anonym sa...

Måste erkänna att jag inte åkt båtbussen jag heller, men nu tänkte vi att det skulle bli av, vi har ju krypavstånd till båtplatsen.

Kramen Ninni

Wiskeyyyyy sa...

ÅHHHHHHHHHHHHH, nu har du sett Svenne och Lotta också! Visst var han för snygg på 60-talet!
Min idol + The Moonkeys!Davie...:-)

Wiskey är gottigottgott!
Det dricker jag alltid under mina utlandsreor varje dag!
Den botar allt från stark svidande solbränna till dålig mage!
Förra sommaren gick det åt en hel 75-a under 14 dagar.........dädö!

Lill-Ingrid sa...

Här kommer en som tycker om whisky men i måttliga mängder.
Svenne & Lotta har lyckats med att hålla ihop i alla år. Det är inte många artister som lyckats med det. Undrar hur Svenne har med sin rygg? De var en av mina idoler som ung.
Ha det bra!
Ingrid

AnnaKK sa...

De fotona som togs efter klockan 21 blev lite småsuddiga, på grund av att skymningen föll snabbare än vad jag vred upp ISO:t... <:-)

Lyssnade längst på ett band som heter The Hittills, och de spelade 60-talsmusik. Öste på som attan, gjorde de! Det kostade mej nog några hörselceller, men det var det nästan värt!!! :-D Många av fotona på dem blev rätt suddiga... Men det var svårt att stå still när de drog på med sina bästa covers, och därmed verkligen inte enklare att hålla kameran still! ;-)

mimmi sa...

Då har du verkligen haft en jätte mysig kväll förstår jag :) att få se de två och få höra alla de gamla goda låter ..det var nog inte fy skam kan jag tro :)Whisky kan vara gott om man får rätt sort ja med två isbitar i och sen får den stå och dra i ett par minuter .. då blir den go :)

Fröken M sa...

haha... jag vann för andra kvällen i rad och känner av segerna sötma ;)

Lamebrgsfrua sa...

Vilken tur att det var fint väder under uppträdandet. Jag hade gärna sett Svenne & Lotta, men MiML var inte alls road och jag hade ingen lust att gå dit själv. Deras låtar ger verkligen en nostalgitripp, men jag tycker nog att Svenne ser lite för "nostalgisk" ut numera. Det kanske är skillnad, när man får se honom live tillsammans med Lotta.

Jag tycker det låter som om din packning kommer att fungera i Göteborg. Annars finns ju Myrorna där också *fniss*
Soliga kramar!