15 juli 2010

Köldchock!

Gårdagskvällen på Café August. Öppen scen för icke-band denna gång. Eller, band var det ju, men inte en massa trummor (bara akustiska lådor) och annat utan lite mer finstämt. Tyvärr ingen som spelade dragspel, utom denna lilla staty...
Skymningen sänker sig över Orrholmsviken, myggorna tar över nattskiftet från flugorna som har hand om dagskiftet.
En Irish Coffee värmer alltid gott...inga isdrinkar för mig, tack.
Fruktstund!
Jag cyklade bort till Obs och handlade lite förut. Grädde måste jag ha, så jag gick bort mot...visst sjutton...de har ju ett sånt där stort mejerirum där...och det var KALLT där inne! Jösses...jag kände att jag stelnade till mer och mer och SPRANG in, slet till mig en paket grädde och sen kvickt ut igen, mot räddningen och mer normaltemperatur. Hu. Ska komma ihåg att ta med tröja nästa gång jag behöver gå in där...annars kanske man kan be nån svettig människa som ska gå in ta med en paket mjölk...det finns ju dom som tycker det är skönt med lite svalka. Och det tycker ju jag också, det är lite väl kallt där inne bara... ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, kul med olika skift....
Vilket skit ska du jobba denna veckan? Jo, det blir uppe mä tuppen!

Maria Thorbjörnsson sa...

Hej vännen...när jag läste förra inlägget dök ett gammalt sommarminne upp...då man lyssnade på EP och LP..efter en trevlig fest låg alla skivorna kvar ute i solen..och det var VARMT då med..ja du kan tänka dej vad som skedde..inte mycket till musik att lyssna på..ha det..Maria

Fröken M sa...

Klart du vågar, men räkna med att provsmaka några sen;)

mimmi sa...

Det är iskallt därinne .. fattar inte att de skall ha det så himla kallt .. det är som du skriver .. rusa in hämta det man skall ha ..KVICKT.. och sen ut igen