16 juli 2010

Jag dillar bara...

Har köpt en stoooor knippa dill! Om man klipper av stjälkarna, ställer knippan i GÖRHETT vatten och så in med den i kylen så brukar den hålla sig riktigt länge. Och dill är bra till mycket...jag äter färskpotatis och dill varenda dag. Och nåt litet till. Nu i veckan har den värmländska potatisen tagits upp och levererats till affärerna, det är en sort som heter Arrow och är så himla god...
Creme Fraiche mixad med DILL (naturlichtvis), lite paprika, lite färsk timjan, en klyfta vitlök, lite honung och lite salt. Gott till potatis :)  

2 kommentarer:

AnnaKK sa...

Jag köpte sån där krukodlad dill i midsomras, och när vi tagit till sillinläggningen och potatiskoket så var det inte så mycket kvar... Men då planterade jag ut rotklumpen i trädgården, och där har den nu vuxit upp till en hyfsat stor dillplanta som jag kan ta lite från allt som oftast. Kanske till och med kan bli lite krondill till gurkinläggningar eller kräftkok framöver!? :-)


Undrar förresten om det inte var under viss påverkan av ditt marmeladande, som jag innan ikväll var ute i skogen och plockade ett par deciliter blåbär!? :-D

soffie sa...

mums va gott!!!!
Å klipp lite dill i salladen blir mumsigt det med