04 juli 2010

Lista!

Liten lista jag hämtat från Amanda

Hur lång är du?
165 centimeter.

Vilken ögonfärg har du?
Blå

Vilken hårfärg har du?
Ganska blond i botten och massa ljusa slingor som håller på att växa ut..Gråa hår, va ä dä? Dom lär inte synas i det här...

Familj?
Sambo och sonen, 32 ½ år.

Har du någon bil?
Nej. Kör gärna annars när jag kommer åt...men cyklar ju för det mesta.

Musik du lyssnar på?
Johnny Cash, Folk (amerikansk), svenska skillingtryck

Vem ringde dig senast?
Systerdotterns bror...

Var tror du att du befinner dig om tio år?
I livet förhoppningsvis! Kanske på ett jobb där jag trivs...och inte lär jag ha blivit mindre krävande med åren...

Vilka städer har du bott i?
Fristad, Borås, Skoghall, Karlstad. (nr 1 och 3 är inga städer...men ändå)

Hur många högskolepoäng i det gamla systemet har du?
Hmmm...har läst en 5-p kurs i Vetenskap och tro...men plockade inte ut några poäng...

Vilket program läste du på gymnasiet?
Gymnasiet? Aaah....det där man skulle gå efter nian? Hm...ööö...gick Komvux- 89 i stället...

Vilken är din favoritglass?
Favoritglass? Jag? Mooooaaaaahahahahahaha!!!! GLASS ÄR FÖR KALLT! (måste jag välja tar jag lakrits)

Kan du några andra språk än svenska?
Någorlunda bra på engelska. Kan dock säga "tack" och "kan jag få en öl" på några andra språk. Med ett glas vin (eller två) kan jag göra mig förstådd på både franska och tyska....

Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej. Däremot böter för "otillåten paråkning på moped". 25 kr. Det var INTE jag som körde utan som paråkade. :P 1971 tror jag det var.

Favoritdrink?
Drink? Har jag inte provat sen 80-talet...kanske skulle börja nu igen :D Förslag?

Hur gör du för att lufta din ilska?
Knyter näven i fickan och andas...

Vad är du rädd för?
Att flyga. Att leva (ibland) Att dö (ibland) Att bli gammal och orkeslös och hjälplös.

Vilka mänskliga karaktärsdrag kan du bara inte med?
Människor som pratar om sig själva heeeela tiden. Och såna som klagar på allt och alla utan att försöka göra något åt saken=Energislukare. Folk som är för lata för att stava rätt.

Hur många tatueringar har du?
Tre.

Vad ska du göra idag?
Nu är det kväll...jag har varit på dop idag. Mycket religiöst även om det inte var i nån kyrka. Men det blir väl lätt så när det är en präst inblandad. Själv har jag mycket svårt för diverse religiösa riter.
Sen har jag ätit lite meze på en uteservering. Nu ska jag ta ett glas Rioja! Hej!

6 kommentarer:

Camilla sa...

Intressant läsning det här med :-) Trevligt med Roija ikväll, ha en fortsatt trevlig kväll!

AnnaKK sa...

Å här sitter jag och försöker "telepatera" till maken att han ska servera mej ett glas välkylt rosévin... För det tycker jag man behöver efter denna olidligt heta dag!? Men tydligen går inte tanken fram, för maken sitter som fastlimmad i soffan... <:-)

Jag såg en karl innan ikväll som hade betydligt fler tatueringar än du. Herre du milde som han var dekorerad; bland annat med en stor blaffa (ett spindelnät??) över hela bakhuvudet (ja, han var skallig/rakad, alltså). Och så piercingar... Jag har aldrig sett så mycket metall i ett öra förr, tror jag. Smygtog ett foto, men om jag vågar lägga upp det på bloggen vet i fåglarna... Han såg ju rätt farlig ut, och kanske även är det!? 8-X Hm...

AnnaKK sa...

Svar: Jag ska sova på saken! Drömmer jag mardrömmar om honom i natt, så blir det definitivt inget blogginlägg - men om inte, så kanske! :-D

adrenalin sa...

Tre tatueringar! Intressant! ;)

soffie sa...

kul att veta ännu mer om dej!!!
ha det gött!!!

Lambergsfrua sa...

Kul läsning om dig, tack för den! Jaså, du har bott både i Fristad och Borås. Jag har bott i Ljung norr om Fristad i 30 år och båda våra barn och har gått i gymnasiet i Borås - vår närmaste stad för veckohandling och annan shopping.
Kanske vi har några gemensamma vänner???
Soliga kramar!