16 juli 2010

Massor utav sport...

Jag vann ju en biljett till Karlstad GP, friidrott. Det regnade här hela eftermiddagen igår, men så - vid 18-tiden började det spricka upp och blev jättefint. Så jag cyklade ner till Tingvallastadion för att kolla lite...
Allsång på Skansen! Nej, Tingvalla menar jag...
Hopp-la! Vad höga de är de här hindren...jag skulle då inte kunna hoppa över så där!
Shoppingtur? Det ska hämtas kläder hos löparna snart...
Är det inte Stefan Holm som står därborta? Jojomän! Fast iklädd kavaj ska han inte tävla tror jag..nej, han är konferencier ikväll!
Å...hopp!
And the winner is.. Jesse Williams, USA!
Fotarbete på låg nivå!
Ska man sköta en sån här kamera gäller det att ha tungan rätt i mun! Och det har han...;)
Skönt med lite bad i värmen kanske?
Och så var det slut för denna gång! Det var roligt att se på friidrott på riktigt, men man är lite "tv-skadad" och väntar hela tiden på att se det i slow-motion och repriser :P Tur det fanns en storbildstv som man kunde kolla på, för det går ju inte att se allt som händer på en stor arena.

För övrigt anser jag att överskattade saker på sommaren är:
Glass
Jordgubbar
Bada

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka bra bilder du fick till! Stefan Holm såg ovanligt stilig ut på bilden.

Haha Ditte är det överskattat att bada??
Fast å andra sidan har inte jag heller badat iår..ja inte i Sverige.

Ha en sköööön dag, kramen Ninni

Anonym sa...

Jodå solen kom fram igårkväll!!!

Nu strålar den för fullt men det kunde gärna vara lite varmare!

/Ninni

Fröken M sa...

Ja, jag tyckte det kunde vara kul att ha ett lite annorlunda dopkort och eftersom pappan i familjen är golftokig tyckte jag det här var lite kul :) Kram

löpfri sa...

ÅHHHHHHHHHHHHHHH, du har flörtat med STEFAN HOLM! Inte illa!

maria sa...

Vilka härliga och talande bilder :)
Jag har träffat Stefan Holm på Grönan och kramat om honom :)

mimmi sa...

Du kom iväg ser jag :)
och kanon bra bilder fick du med dig hem också :) Det måste vara en upplevelse att få se sånt live ..men som du skriver .. man väntar ju på att få se det i slowmotion också ;)
Men det med överskattade saker .. där håller jag inte med ..ju att bara .. förstås ..det är överskattat ;)
men glass och jordgubbar .. det är ju sommaren det :D
Ikväll blir det Segerstad igen .. då denna kväll tydligen blir den sista som är fin på länge .. enligt aftonbladet .
ha det så gott nu :)
kram :D

Lambergsfrua sa...

Nu har jag både cyklat med dig, varit på Café August och även besökt friidrottsgalan på Tingvalla - tack för den rundturen med härliga foton som vanligt.
Nu varnas det för regn och åska i natt - hoppas vi inte får lika mycket som natten till i tisdags.
Soliga kramar!

AnnaKK sa...

Underbart bildreportage, säger jag bara! Jag vill också gå på friidrottstävling!!! :-D