27 juli 2010

Omotion?

Jag gick ut en liten runda förut. Först tänkte jag lämna kameran hemma, men då gnällde den: "Jag vill följa meeeed", och okejrå, sa jag. Men jag stannar inte bara för att du vill rastas! "Nej, nej" pep den, "jag ska vara snäll..." Men så blev det ju inte. Promenaden började i rask takt från Bellevue ner mot Björkås. Tramp, tramp!
Jag hade inte kommit så långt så ropade kameran: "Stanna! Det glittrar så vackert i gräset, jag vill titta närmare!" Suck...det var ju bara att stanna så att den fick titta lite. "Sådär", sa den. "Nu kan vi gå vidare"
Och här glittrade det igen...så det var bara att stanna. "Men jag får ju ingen motion" klagade jag. "Struntar väl jag i, jag vill titta på glittret." svarade den uppnosiga kameran. Hm...
Här är det hallon som vaktas av brännässlor. Jag bakar hellre än jag plockar bär, så det så!
Min kamera gillar rosa...
Någon som vet vad det är för buske det här? Jag har letat i min fältflora, men hittade inget. Borst...nånting har jag för mig.
Hemma så blommade några av mina pelargoner på balkongen.
Och grannens växter är på väg upp till mig! Trevligt! Det är väl inte mer än rätt när min krasse är på väg ner till henne, hihi.

Jag fick lite motion i alla fall och kameran blev nöjd. Men nästa gång får den nog stanna hemma... ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja dom där kamerorna..gör precis som dom vill, precis som diskmaskiner:)

Nää tänk för att hon INTE ligger i solstolen, hjälper till att bära jordkockor.
Slit&släp, sen har jag klippt ner min ena Salix integra Hakuro Nishiki.

Jag vill att dom ska bli som bollar..och den hade fått stuckit iväg alldeles för mycket.
Nu ser den så ledsen och klen ut..den andra stoltserar bredvid, och säger kolla på mig jag är mycket fylligare och snyggare än du.

Kramiz Ninni

Hallonia sa...

Hallon på dig!

Det blev hela 6 liter röda hallon, stora som hus! Mums för bär!
Ta med en hink nästa gång kameran vill rastas....

soffie sa...

va fin liten tur det blev för dej ,jättefina foton tur du lyssnade på kameran så den blev med:)
å tack för en trevlig kväll hos August:)