25 juli 2010

Söndagstankar

Något som jag funderar på när det gäller det här med bloggar är kommentarerna. När man läser kommentarer hos andra så är det inte alltid som de syftar på själva inlägget utan är ett svar på en tidigare kommentar hos en annan blogg. Ibland kan det bli lite konstigt när kommentaren läggs under ett inlägg som egentligen handlar om något annat. (Hängde ni med? ;) Det kanske bara är jag som tänker på sånt. Jag försöker att bara kommentera det aktuella inlägget. Sen svarar jag nästan aldrig med egna kommentarer i min blogg som många gör, men det där är väldigt olika. Det finns väl inga rätt och fel i det hela kan jag tänka mig :)

Idag är det blåsigt, ruggigt och kallt. Jag längtar tillbaka till den tropiska värmen som vi hade här för ett tag sen. Kanske kommer den tillbaka, det vore skönt.
Mjölkört eller Rallarros betraktas som en av de 14 viktigaste vildväxterna i en överlevnadssituation. Kan vara bra att veta kanske... Det finns gott om dom längs banvallarna i alla fall.
1435 mm kallas NORMALSPÅR, är spåren smalare heter det SMALSPÅR, är de bredare heter det BREDSPÅRIG järnväg. Den här banan leder till Skoghall, nuförtiden är det bara godståg som passerar här, men förr gick det passagerartåg dit också!

För övrigt kan jag meddela att bananskalen på banan lyser med sin frånvaro..antingen är skalslängaren på:
1. Semester. 2. Inlåst någonstans 3. Bortflyttad.
Kanske har han/hon/den tröttnat på bananer (vilket jag skulle förstå)
Det är ju nästan så jag saknar den där högen lite ;) Och mysteriet...

9 kommentarer:

AnnaKK sa...

Va!? Inga fler bananskal - och gåtan är inte ens löst ännu!? Det går jag bara inte med på!!! ;-)

Nä, shar pei är det inte, de ser inte riktigt såna ut även om de också är skrynkliga (för att inte säga ännu skrynkligare!). La in en länk till mitt rasförslag i inlägget nu... :-)

Det där med kommentarer kan bitvis bli lite flummigt, ja, men det är det ju så mycket annat som också är här i bloggvärlden - så skitsamma för min del! :-)

Yvonne sa...

Ja, AnnaKK, klart det blir flummigt här i bloggosfären ibland! Och kors i taket! Nu svarar jag i min egen blogg! ;) Hehe...

Lambergsfrua sa...

Här känner jag mig träffad. Jag brukar läsa igenom flera inlägg och sen skriver jag oftast kommentaren i det senaste inlägget, mest därför att jag tror att det blir lästa av bloggaren då. Många har ju den funktionen att kommentaren publiceras direkt utan granskningsfunktion. Kommenterar jag tidigare inlägg förblir det antagligen oläst inbillar jag mig. Eller??
I början svarade jag på kommentarerna men nu går jag i stället in till respektive blogg och kommenterar. Däremot skriver jag ett svar till dem som inte har egen blogg. Verkar det rörigt? Jag fattar i alla fall själv vad jag menar - he he!
Varma kramar!

mimmi sa...

Men är de borta nu .. och det innan man har fått svar på vart de kommer ifrån ..... då får man väl se om de kommer tillbaka till hösten .. i så fall vet man ju att den som har slängt dom där har varit på semester
Jaså är det sånt man kan använda den blomman till .. bra att veta ...ifall ..
kram

soffie sa...

tack för den infon om spåren:)
Jag brukar svara på frågor på bloggarens egen blogg aldrig i min egen ,
tror nog det är någon som jobbar på det tåget som går ut till Skoghall som käkar bananerna:)
Hoppas solen vill värma oss lite imorrn,
tjohej

Pialotta sa...

Kommentarer brukar jag skriva om det senaste inlägget .. Jag får svar via mail om någon varit inne hos mig vare sig det är det senaste inlägget eller något annat.. så jag läser det.
Bananerna vet jag inte vad du snackar om så det låter jag bli att kommentera;)
Ha de... i Värmlänska skogarna eller var du nu bor i Värmland:)

Anonym sa...

Ja det är lite rörigt ibland..jag kan kommentera inlägget sen kan jag svara på en fråga som jag fått.

Det som stör mig mest är när jag skrivit och så kommenterar någon bara med "ha en bra dag".

Tror många knappt läser inläggen, eller också gör de reklam för sin egen blogg.

Men var är "bananpersonen"??
Skulle gärna vilja ha svar på den gåtan:)

Ha en toppendag, kramen Ninni

Monica sa...

Ja nu har det varit för trist detta väder. Inte kan väl sommaren redan vara slut?!

Jag har börjat jobba men även det är lättare med sol tycker jag.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Du har rätt angående kommentarerna, har hittat flera på min mobilblogg, som inte har ett dugg med det som är på fotot.

Jag har så många bloggar, så jag tappat bort mig.Någon ville ha rda på en gul blomma.Som jag googla på och fick fram namn Gulltörel, nu fick jag ett annat By- skvallret.

Jag har haft svårt läsa vissa bloggar det kom upp ett rött fönster om varning spam-virus el.likn.

Sommaren är inte slut bara för att Juli är det. Kram Mi