30 juli 2010

Jag - en personlig shoppare!

Klänning från L Amiede Paris (inte vet jag om det är ett "fint" märke, men den passade så bra!)

Jag har fyndat på Myrorna...Jag skulle egentligen ner för att titta efter ett par bra regnbyxor till mig (de jag har är inte riktigt vattentäta längre) och då säger sambon: "Du kan väl kolla om de har nån regnkappa till mig också!" Och det gör jag så gärna...jag gillar att leta efter saker, särskilt när jag har fått ett "uppdrag", så jag skulle kanske kunna vara en "personal shopper". Eller inte. Det är nog rätt svårt att förstå sig på andras smak..?
Närbild på mönstret...jag gillar Paisley

Om jag hittade en regnkappa? Javisst :D För endast 45 kronor...en riktig en med svetsade sömmar på insidan...men regnbyxor hittade jag inga bra..men jakten går vidare...
blir:
Så gott! Jag slängde i lite sockerärtor också...
Att vitt vin inte är hållbart är en myt. Den här öppnade jag i februari...Jag smakade på detta innan jag hällde i det i soppan...det kanske inte precis var vad man vill ha i ett glas till maten, men I maten blev det jättegott! Här slängs inget i onödan ;)

7 kommentarer:

mammakero sa...

Vin i mat förhöjer smaken som alla vet. Då måste inte vinet vara drickvänligt, för vinäger i maten är en smakförhöjare oxå!
Intressant soppa! Jag körde omelett till lunch, samtidigt som jag lyssnade på Per Moberg som sommarpratade... ;D

mammakero sa...

HAHAHA!! Jag glömde skriva att klänningen var snygg!

Fröken M sa...

Jasså, borås har varit min hemstad oxå, fast bara i 3 år 2002-2005 =) Kram

Anonym sa...

Vin i maten är supergott..hade du det i frysen..eller??

Din mat idag såg väldigt god ut..jag ska fixa till lite käk jag med.
Blir fläskkarré och färsk potatis.

Ha en skön kväll.kramen Ninni

Anonym sa...

Förresten klänningen var ju supersnygg..vilket fynd
/Ninni

soffie sa...

vi är verkligen olika du och jag jag slänger allt som jag tycker verkar gammalt mina barn tycker jag är sååå larvig:)
guuu va fin klänning!
hej hopp

lördag sa...

Pulsvärmare låter nyttigt när kylan kommer men räcker garnet till din sjal.......eller får du nöja dig med en liten scarf? *S*