11 juli 2010

A long hot day...

Gårdagskvällen på Cafe August. Nisse Hellberg (från Wilmer X) på scen med några andra rockiga medspelare. Det svängde kan jag lova! Rock på skånska är inte så dumt i alla fall ;)
"Vi fortsätter spela rock´n´roll fast vi håller på å dö" sjöng han visserligen inte....
Lilla dockan har sin fina pippi-tröja på sig trots värmen...det var så himla skönt att stå i skuggan i entren. Jag behövde inte ens ha strumpor eller tröja på mig! Och inga vantar heller naturligtvis ;)
Annat var det förra året vid den här tiden...regn och regntunga skyar. Lite åskregn nu skulle väl inte skada, bara värmen håller i sig. Igår i Karlstad var det ca 29 grader..gôtt dä! ;) Jag har inte heller några problem att sova (under mitt duntäcke) trots värmen...

Just nu är det 23 grader i skuggan, det ser lovande ut för idag med! Kanske det blir en stolpe eller två som bli funna! :)

Jag har läst ut Jean-Christophe Granges bok En mässa för de döda (klicka för mer info) och den rekommenderas verkligen. Mycket bra skriven och väldigt spännande om två udda poliser i Frankrike som jagar en (flera?) mördare som verkar kunna försvinna som...vålnader? Efter den började jag läsa Carin Gerhardsens Vyssan lull...och gav upp efter ett tag. Efter den franska boken var det här som att lösa ett barnkorsord efter att ha knäckt genikrysset...ingen utmaning alls.

Ha en skön dag i värmen! :D Nu ska jag lösa korsord på balkongen...snart kommer ett nytt Mästarkryss och jag har några korsord kvar i det gamla!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att du inte behövde vantar..hihi!

Ja vädret är underbart..det är lovat åska till kvällen men det får INTE bli kallare.

Ha en goo söndag, kramen Ninni

Lambergsfrua sa...

Det låter som om du har en skön dag framför dig:) Jag har svarat på din kommentar hos mig.
Soliga kramar!

AnnaKK sa...

Braiga spelningar på Café August flera gånger i veckan!? Wow! :-)

Nu har jag iallafall (så gott som) bestämt mej för att jag ska till Kristianstad på torsdag kväll och se ett band som heter Local Heroes. Om jag har fattat rätt så spelar det precis sånt som jag gillar! :-D (Med risk då för att jag har fattat fel... Hm! ;-) ).

Den vidriga värmeböljan fortsätter, och enligt senaste väderprognosen som maken spanade in så kommer det ett åskoväder här lagom till VM-fotbollsfinalen på tv ikväll... Hå-hå-ja-ja... <:-)

Hoppas man INTE kan lita på den! >:-)

soffie sa...

Duntäcke nu har du ac inne hos dej:)
Va skönt det är när jag va ute å tog lite kontroller klarade jag mig precis från regnet:)
Den boken vill jag med läsa!

Anonym sa...

Tofsliljan kommer att se ut som en ananas när den är klar!

Den var ny för i år den här löken.

Ha en sköön dag, kramen Ninni