30 juli 2010

Fredagsfrukost!

Frukost!
För mig är det viktigt med en bra frukost...inte konstigt att jag inte är hungrig vid lunch sen...
och mitt Mästarkryss blir det alltid lite löst i. Det är så lagom klurigt, en del lösningar verkar hjärnan ha hittat av sig själv under natten, de man satt och svor över i går kväll... ;)

Värmlänningen som löste korsord:
"Djur på två bokstäver...? Dä kan inte bli koa och inte soa, dä måste bli e ap!"
Hihi... Men jag pratar inte så, jag lovar!
Handledsvärmare kan man roa sig med att sticka när det är regnigt ute! Detta garn köpte jag i Göteborg och mönstret har jag tagit från boken Pulsvärmare av Birgitta Adolfsson.

Jag hör inte till dom som inte gillar regn...det är klart att det är skönare när solen skiner men jag tycker om växlingar i vädret. Och så är jag tacksam för att jag får vara här och uppleva dessa växlingar helt enkelt. Och att cykla i regn är underbart. Det är ju ganska varmt än också. Värme är skönt, även om det regnar :)  

4 kommentarer:

soffie sa...

ååå va fint det blev hoppas den värmer gött,
ha en goo fredag men vart har solen tagit vägen tro?
mums vilken frukost du äter själv äter jag bara en tallrik fil!

Unknown sa...

Nå har du fått et norsk flagg i telleren din!

Frokost hopper jeg over. Vel, jeg eter ikke frokost før jeg har vært oppe minst 2 timer. Da smaker det godt! Slik har jeg vært siden jeg var 14-15 år, så det er ikke noe som er kommet med spanske vaner og uvaner :-)

Jeg har nesten maken pulsvarmere! Er plaget med revmatisme. Spesielt kald trekk plager meg, så en kollega strikket til meg en vinter. Og ja, jeg brukte de på arbeid inntil ventilasjonen ble ordnet!

God helg til deg.

Maria Thorbjörnsson sa...

Rostat med ost på..kaffe..mitt måste på morgonen..handledsvärmare outstanding bra att ha..
Må så gått..Maria

Lambergsfrua sa...

Men så fina handledsvärmare du har stickat - och i snygg färg dessutom ;)
Regn är OK, men bara inte störtregn. Det jag däremot ogillar är kombinationen regn och blåst. Då stannar jag helst inomhus.
Önskar dig en riktigt trevlig helg!
Soliga kramar!