24 juli 2010

Garn, grisar och Greenfreaks

Stor och liten...samma svansföring redan! :) Linderödssvin är det här, en gammal ras. De här bor i Mariebergsskogen, kultingarna är födda 13 juli, sex stycken var det.
Syskonkärlek...
Det här vädret inbjuder till att sticka lite igen...Jag lånade en bok på bibblan och blev inspirerad! De två bilderna överst är min stickning som jag håller på med och resultatet ska bli som de på bilden nere t.h.
Puben igår kväll...risken för välta ölglas, mickstativ och gitarrhållare var stor...det bådar inte gott inför kvällen när delar av publiken börjar tokdansa redan vid första låten...Det finns ju inget dansgolv om man säger så... :P
Greenfreaks! Snart ska det byggas om på Leprechaun och det ska bli en liten scen. Välbehövligt!

Annars är det lika kallt idag som det var igår, 15 grader ute bara...SMHI har lovat att värmen ska komma tillbaka lite i början av veckan och det hoppas jag! Jag tycker inte om denna "kylan". Så mina pulsvärmare kommer bra till pass när man ska gå ut :)

5 kommentarer:

maria sa...

Vilka gulliga grisar :)
Perfekt väder för stickning...

Må så gott !
Kram

Anonym sa...

Du är bara ute och roar dig:)

Den puben kunde lätt vara dubbelt så stor.

Ja mera värme åt folket..kramen Ninni

soffie sa...

sånna där vill jag med ha alltså pulsvärmarna,kan jag beställa ett par av dej,va snyggt dte blev med det garnet,
sötnosarna små Weenisar förklarade Dennis för mig att man kallr småkultingar på engelska,prinskorvar;)
ha en goo dag å brrr fleecejackan åkte fram idag då jag va ute på min promenix!

AnnaKK sa...

Hejsan!

En "helkropps"-värmare hade inte suttit fel där jag har tillbringat dagen. Hutter...

Har varit på folkracetävling (sonen har kört) och det enda rätta hade varit att tagit vinterjackan i morse. Men det tyckte jag inte att man kunde göra så här mitt i sommaren, och när det så sent som igår var 25-26 grader varmt... Så därför har jag frusit hela dagen! >:-I Hm... Det har nog inte varit över 15 grader, och dessutom blåsigt. Började regna också, och då fick jag faktiskt nog och körde hem! <:-) (Sonen var ändå färdig-körd då¨, så).

Margit sa...

Trevlig blogg du har med undebart vackra bilder!!!
Ja kommentarre,,det är nog lite olika hur alla gör...det skiljer sej...en del gör så..och en del gör så...