12 juli 2010

Somewhere over the rainbow...

Igår kväll blev det ett sånt vackert ljus efter regnet...och regnbågen kom fram!
Den slutar nånstans mellan husen..hmm..där ska det då stå en kruka med guld..men den är nog inte kvar idag ;)
Blommorna gillar den här värmen, fast jag får vattna flera gånger om dagen!
Blomvilligare blomma får man nog leta efter! Hoppas jag kan få den att övervintra om jag klipper ner den..
Sötnosar! Kjortlar i olika utvecklingsstadier!
Hade besök av en brokparasitstekel på balkongen. Det finns en del andra små steklar som brukar hälsa på också...
Den här hittade ett "hål i väggen" och satte igång med att lägga ägg...Nu blir det spännande att se om det kommer ut några små steklar sen...

Det är varmt idag med, men än så länge "bara" 24 grader i skuggan. Jag ska ut och cykla lite och leta lite stolpar på vägen till bibblan!

5 kommentarer:

mimmi sa...

Godmiddag :)
Jag skall till sannaskogen och leta fjärilar och också leta efter en 5 prickig bastardsvärmare ..den skall inte finnas här .men den gör det i alla fall i sannaskogen .. men än har man inte fått bild på den .
Jaha .. då kanske du får tillökning på din balkong snart ;) ..vet inte om jag skulle vilja ha sådana små hos mig ..men man vet ju aldrig .. är man foto galen så är man ju ;)

Monica sa...

Regnbågen missade jag i går.

Fina blommor du har och visst trivs de och växer i värmen - annat var det förra sommaren ;-)

Ha en fin cykeltur.

AnnaKK sa...

Måttliga 27-28 grader här idag, så det är full fart med diverse pyssel - trädgårdsarbete, till exempel! :-D Fast nu får det allt vara "siesta" en stund. :-)

Min ena tomatplanta har nog fått solsting eller nåt. Eller tvärt om; det är inget sting alls kvar i den. :-( Helslokig och lätt gulnande... Suck! Och många "grönlingar" är det på den... Vad kan man göra av såna??? Nån salsa eller dylikt jox, kanske?

mammakero sa...

Skum ställning den där stekeln hade när den lade sina ägg...
En av mina blommor i utekrukorna har dött. Värmeslag tror jag. Det är nästan så att jag tror jag fått värmeslag, jag ligger i skuggan och flämtar i bikini. Törnrosakjorteln var väldigt vacker!

soffie sa...

oj regnbågen såg jag aldrig,va fint!
Imorrn tar vi de där 2 för sen ska jag resa bort ett par dagar,
Nellie ska dansa imorrn,
hejhopp å fy vilka läskiga insekter du har som husdjur,